Tmp-query

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Kan iemand me vertellen wat het betekent dat bij het opstarten van mijn applicatie er een lege query aangemaakt wordt (TmprryQryFrLnkFldsCrtn0123456789)? Is disfunctioneel, want ik verwijder hem en mijn applicatie blijft werken. Bij nieuwe opstart wordt deze query opnieuw aangemaakt.

Dit is zeker geen standaardfunctionaliteit, want Access maakt voor zover ik weet uit zichzelf geen queries aan. Heb je de query al eens bekeken? En is het steeds met dezelfde tabel (of tabellen)?
Gebruik je een standaardformulier waarin procedures worden gestart? Heb je een AutoExec macro die procedures uitvoert?

De query is leeg en als ik de code lijn per lijn laat lopen, krijg ik geen tmpqry? Heb ook geen AutoExec-macro die opstart. :confused:

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'ls ik de code lijn per lijn laat lopen'. Maar ik vermoed dat er toch een formulier wordt geladen bij het starten van de db, en dat daar code aan hangt die wat doet. En met 'De query is leeg' bedoel je dan dat er geen resultaten in hangen, of dat er sowieso helemaal niks (dus ook geen SELECT FROM) in de query zit?

Als ik de code stap per stap laat lopen via F8. De query is leeg: er staat helemaal niets in de query! Het is niet bij het starten van de db dat de spook-query aangemaakt wordt, maar bij het openen van het tweede formulier. Dit moet ik verder nog in detail bekijken. :(

Ik zou zeggen: post in dat geval de code eens die wordt aangeroepen, want zo kunnen we er uiteraard niet heel veel zinnigs meer over zeggen :)

Ik heb mijn minimale db gecomprimeerd maar kom uit op 208 kB. Is er een mogelijkheid om dit hier te posten (maximum maar 100 KB)? Maar dit minimum van mijn db is nodig om deze spook-sql te zien verschijnen.

Je kunt een rar bestandje maken in brokken van 100 kb, maar dat kan alleen in Winrar. Of je zet de db op een fileshare, zoals wikisend.

Hier vind je mijn db (in zip-formaat). Heb ook gemerkt wanneer ik de tabbladen op één na allemaal delete, de query niet meer gegenereerd wordt. In het slechtste geval moet ik het object "tabformulier" met zijn bijbehorende subformulieren opnieuw maken. Hopelijk niet en ontdekken jullie een fout van mij waardoor het - bij wijze van spreken - met een vingerknip op te lossen is. :confused:

Zoals altijd: haast en spoed is zelden goed. Hier vind je de juiste db met de juiste tabellen. (Aanmelden als Administrator met naam Fons en kalenderjaar kiezen en dan "naar toepassing")

Het goede nieuws: het effect is prima te reproduceren. Dus het is geen lokale instelling die je dwars zit. De oplossing laat zich nog niet zomaar vangen, want hij is lastig te lokaliseren. Ik heb wel het idee dat het in één van de subformulieren zit die wordt geladen bij het openen van het formulier <frmWerkgroepCGS> worden geladen, want als ik de Load code daarvan uitschakel, dan loopt het allemaal goed. Dus als ik verder zou moeten zoeken, dan is dat met name in de subformulieren.

Just what I thought! Dit bevestigt mijn vermoeden. :thumb: 'k Zal een paar dagen moeten reserveren voor dit werk. :(

Ik heb (zover was ik gekomen) in alle formulieren de Load uitgezet, en dan is er geen probleem. Vervolgens in <subtabfrmProduct> de code aangezet: geen probleem. En verder ben ik nog niet :)

Heb UITEINDELIJK :evil: de fout gevonden. Bij het aanmaken van een query heb ik deze afgesloten met tweemaal een komma-punt te typen. Dus dit: <sqlformulier = "SELECT * FROM tblProjecten WHERE PJKalenderjaar = " & TempVars.Item("PubKalenderJaar") & " ORDER BY PJCodeActie, PJNaam;;"> in plaats van <... PJNaam;">. En door copy/paste kwam deze fout twee maal voor! Oef!, opgelost en app gecleaned. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan