Tnt 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Ik heb een 2e handse TNT 2 gekregen en mijn oude 3dfx Voodoo Banshee eruit gehaald. Nu heb ik MOHAA (medal of honor) geinstalleerd. Maar als je MOHAA gaat spelen doet hij het eerst eventjes maar dan krijg ik een blauw scherm met deze fout

uitzondering 06 is opgetreden op 0028:c001262F in VxD VMM(01) + 001162F
Deze is aangeroepen vanaf 0028:C023F58B in VxD VMM (0C) + 00000058B. U kunt mogelijk gewoon doorgaan.

Je kunt wel doorgaan maar je krijgt dan om de 2/3 sec weer zo'n scherm. Ik heb het geprobeerd onder win 98 en ME met de nieuwste drivers, maar bij allebei krijg ik deze fout. Betekend het dat de kaart kapot is?

Als ik eerst een domme vraag mag stellen :

als je het spel NIET speelt en de computerg gewoon aanzet en van mijn part in Wordpad een tekstje tikt of schrijfdefragmentatie doet of weet ik veel wat, krijg je dan ook die melding ?

Nee ? Dan is de kaart niet kapot.

niet dom

Tis geen domme vraag, het viel mij ook net op, ook als ik wat anders wil doen dan krijg ik deze fout.

MAAR als ik onder windows XP bezig gaat er niks fout. Ik speel de spelletjes onder 98/ME omdat ze onder XP niet goed/snel genoeg draaien. Maar dus onder 98/ME krijg ik elke keer die fout.

Ik weet dat je schrijft "nieuwste drivers" maar toch betwijfel ik dat een beetje:

't is mij nu glashelder en de oplossing voor je probleem is vrij simpel:

XP heeft "buildin" de goede driver(s) voor je kaart, '98 en ME niet, je zal dus even op de site van Nvdia ( www.nvidia.com ) de laatste drivers moeten plukken. Ik "garandeer" je dat je kaart dan ook goed onder '98 en / of ME draait.

Maar kijk bij Nvidia wel goed uit dat je de juiste drivers voor het juiste OS neemt !

Laatst bewerkt:
Das ut niet

Dat is het probleem niet (zie 1e vraag ;) ) want ik heb net van het internet de nieuwste driver gedownload. (voor windows 98/ME) ze zijn van februari 2003 duz!

44.03 Die versie heb ik. Keb me vergist in de datum :confused

Maar dat lost het probleem nog niet op!
Iemand anders?

staat er op

DirectX staat erop. Ook goed (geen problemen bij dxdiag.exe)

Bart,

hoe je het ook wendt of keert, de feiten die je zelf noemt zijn :

1. binnen XP loopt 'ie goed,
2. niet alleen bij de game, maar ook bij andere applicaties gaat het mis binnen '98 en ME,

dit betekent dat het probleem NIET aan de hardwarekant van de kaart zit (zie 1), maar 100% aan de softwarekant (zie 2).

Als we deze hypothese even voor waar aannemen dan MOET het dus een driver kwestie zijn.

Advies :
1. de-installeer de kaart binnen ME/98 (installatie ongedaan maken binnen apparaatbeheer)
2. start de pc opnieuw op (ME / '98) en breek de installatie van de kaart af.
3. Dubbelklik dan eens op de gedownloade Detonator van Nvidia en laat deze zich "schoon" installeren (niet gehinderd door andere videodrivers)

M.i. KAN het niet anders of het is een driver probleem.
Blijft het probleem bestaan, kijk dan eens binnen het archief van Nvidia en pak er eens een uit de 2 serie, bijvoorbeeld de 28.32. Mijn ervaring met deze versie was dat 'ie uiterst stabiel was (wat ik van sommige volgende versies niet altijd kon zeggen.......)

Re: staat er op

Geplaatst door bartbh
DirectX staat erop. Ook goed (geen problemen bij dxdiag.exe)
welke versie?

welke versie geeft ie aan in DXdiag? (bij tabblad beeldscherm rechtsboven bij versie)

kleinere drivers

Zijn er ook aparte drivers te downloaden voor de video kaart (NVIDIA TNT 2 M64) want als ik die 20mb moet downloaden dan ben ik met m'n modempje zo lang bezig

niet dat ik weet, de Detonators zijn m.i. altijd totaalpaketten voor alle kaarten.

Maar je hebt de nieuwste al, waarom zou je dan 20 MB moeten downloaden ?

Elke vorige versie is oneindig veel kleiner dan de laatste. Ze varieren in grootte van ruim 7 MB tot 13 MB.

SH*T

SH*T SH*T, een nieuw probleem. Ik heb nu nog een keer 20 MB gedownload (de nieuwste driver voor XP). Nu kan ik dus MOHAA ook spelen in XP (ik had eerst de bekende COULD NOT LOAD OPENGLSUBSYSTEM fout). Maar ook als ik daar ga spelen dan krijg ik (na 2/3 minuten spelen) een blauwscherm en start de computer (bijna) direct opnieuw op. Dus in XP doet het hij ook niet goed! Ik kan in XP wel gewoon dingen doen (office enz) net zoals in 98 maar zodra ik een spel ga spelen dan kan ik het eventjes spelen maar dan geeft ie het ook op. Duzz

Ik heb ook al een ouder spel geprobeerd, maar daar geeft hij ook ook op (maar dat oude spel kan ik wel wat langer spelen)

Duz, is de videokaart toch kapot?

(btw ik heb DirectX 8.12

Laatst bewerkt:
Re: SH*T

Geplaatst door bartbh
Maar ook als ik daar ga spelen dan krijg ik (na 2/3 minuten spelen) een blauwscherm en start de computer (bijna) direct opnieuw op.

...

Ik heb ook al een ouder spel geprobeerd, maar daar geeft hij ook ook op (maar dat oude spel kan ik wel wat langer spelen)
Dit lijkt mij een probleem met warmte. Hoe is je videokaart gekoeld?

en kijk eens even in DXDIAG wat hij bij tabblad beeldscherm rechtsboven voor versie aangeeft. (detonator versie)

Maar ook als ik daar ga spelen dan krijg ik (na 2/3 minuten spelen) een blauwscherm en start de computer (bijna) direct opnieuw op
Wat staat er precies in het blauwe scherm?
Gaat ie te snel weg dan kan je eerst het volgende doen.
Ga naar;
Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>vinkje weghalen bij "automatisch opnieuw opstarten".
Nu blijft het blauwescherm staan en kan je de melding doorgeven.

Ik ben ook bang dat je een warmte probleem hebt gezien je laatste bericht

Nog

Ik heb het ook geprobeerd (om de PC in XP niet opnieuw op te laten starten) maar hij doet het toch. Hij is gekoeld met koelribbels. Maar dan nog iets gekkers. Ik ben vandaag bezig geweest met de PC met PHP-scriptjes en met Word (ongeveer 1 uur) en toen ben ik MOHAA gaan spelen en toen kon ik het heel lang spelen. Duzz hoe kan dattan?

Re: Nog

Geplaatst door bartbh
Hij is gekoeld met koelribbels.

Maar dan nog iets gekkers. Ik ben vandaag bezig geweest met de PC met PHP-scriptjes en met Word (ongeveer 1 uur) en toen ben ik MOHAA gaan spelen en toen kon ik het heel lang spelen. Duzz hoe kan dattan?
passief dus... Heb je misschien nog ergens een casefan liggen die je in de richting van je videokaart kunt laten blazen?

dat is idd vreemd ja. Misschien dat je pc stabieler wordt naar mate hij wat langer aan staat? Of was vandaag toevallig minder warm in de ruimte waar de pc staat?

Nee

Nee, het was vandaag niet minder warm, want toen ik later opnieuw moest opstarten en dus gelijk ging spelen, ging het verkeerd.

Duz, maar het is toch raar als je systeem stabieler wordt als het langer gedraait heeft?

Ik heb trouwens ook alle onnodige dingen bij het opstarten uitgeschakeld (start -> uitvoeren -> msconfig)
Maar dat help dus ook niet.

Re: Nee

Geplaatst door bartbh
Duz, maar het is toch raar als je systeem stabieler wordt als het langer gedraait heeft?
ik heb wel eens vaker verhalen gehoord over het 'inbranden' in het geheugen als je pc langer aan staat (en dat je pc daardoor stabiel wordt) maar ik heb dat toendertijd als broodje-aap afgedaan... Er is vast wel iemand die hier meer over weet te vertellen. Ik ben benieuwd.

Maar misschien zou je een manier kunnen bedenken om die kaart fatsoenlijk te koelen. Zoveel watts verstookt ie niet dus met een beetje airflow is het op te lossen. Heb je misschien nog ergens een oude koeler of ventilator of iets anders dat blaast? Van mijn part probeer je het op de aloude manier. Blazen... :D Of met een tijdschrift wapperen, kan ook...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan