Tnt2 32 Mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Weet iemand hoeveel mhz een TNT 2 Nvidea bevat.
Ik heb enkel een PCI bus en ik kan een PCI hercules 64MB acc kaart kopen die draait onder115MHZ voor de games.

Is dit de moeite om te kopen of niet ??

Geplaatst door ericvanbelgie
Weet iemand hoeveel mhz een TNT 2 Nvidea bevat.
Ik heb enkel een PCI bus en ik kan een PCI hercules 64MB acc kaart kopen die draait onder115MHZ voor de games.

Is dit de moeite om te kopen of niet ??

Een TNT2 loopt op 150 MHz volgens de site van Nvidia. Of dit de AGP of PCi uitvoering is, weet ik niet.
(http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=tnt2)

Het aantal MHz kan je beter niet gebruiken om de performance van videokaarten te berekenen. Het is beter om benchmarks op te zoeken op bijvoorbeeld google en te kijken of dat voldoende is voor jouw vereisten bij games. Maar ik kan je al 1 ding zeggen: heb geen hoge verwachtingen!

BTW: er bestaan ook Geforce 2 kaarten met PCI, die zijn al een stuk sneller. Er zijn ook Geforce 4 kaarten met PCI, maar die zijn vaak zelfs langzamer doordat de PCI bus veel te traag is voor dat soort kaarten.

Geplaatst door Lekkere Kwal
Er zijn mij geen Nvidia TNT2 videokaarten bekend met 64 MB RAM. Er is een grote kans dat je het over een TNT2-M64 hebt, die heeft slechts een 64 bits brede geheugenbus in tegenstelling tot de 128 bits bij de normale TNT2.

Het aantal MHz kan je beter niet gebruiken om de performance van videokaarten te berekenen. Het is beter om benchmarks op te zoeken op bijvoorbeeld google en te kijken of dat voldoende is voor jouw vereisten bij games. Maar ik kan je al 1 ding zeggen: heb geen hoge verwachtingen!

BTW: er bestaan ook Geforce 2 kaarten met PCI, die zijn al een stuk sneller. Er zijn ook Geforce 4 kaarten met PCI, maar die zijn vaak zelfs langzamer doordat de PCI bus veel te traag is voor dat soort kaarten.

Hij kan een PCI hercules 64MB acc kaart kopen, dus hij zei ook niet dat een TNT2 64mb heeft of wil kopen.

Geplaatst door Muurhond

Hij kan een PCI hercules 64MB acc kaart kopen, dus hij zei ook niet dat een TNT2 64mb heeft of wil kopen.
Ja, foutje van mij, ik heb het al aangepast. Hercules maakte namelijk ook tnt2 kaartjes, dus daarom raakte ik in de war.

Gforce

Ik hoor dat en gforse2 of 4 in PCI uitvoering zouden bestaan.
Waar zijn die verkrijbaar ????

Geplaatst door Muurhond

de verwarring is wel te begrijpen, zie de titel van deze vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan