• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

To do list gekoppeld aan Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorick22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2013
Beste lezer,

ik wil graag een vorm van to do list gaan maken in Excel waar ik voor mijzelf bijhoudt wat ik moet gaan doen. Graag zou ik willen dat ik vanuit de to-do lijst afspraken in mijn outlook kan plaatsen. ik heb lopen zoeken op het forum maar heb niet iets gevonden waar ik verder mee kan. Ik heb hier aan toegevoegd een opzet hoe ik aan het denken was. Het komt eigenlijk neer op 2 vragen:

1. Een afspraak in outlook
In de bijlage tab 2 heb ik zes punten opgenomen. Was ik graag zou willen is als ik de groene vlakken invul daarmee een agenda afspraak kan maken. Door op een knop te drukken.

2. Inhoud vullen
Een van de punten hierboven is 'inhoud'. graag zou ik de inhoud opvullen met de in blad 1 gemaakte to do list items. Het liefst zou ik willen dat ik bijvoorbeeld regel 2 selecteer en nadat ik op inhoud op tab twee het volgende komt te staan:
"Voor (datum gereed) maandag 30 januari 2017 is het van belang dat (Onderwerp) Test 1 gereed is. Hiervoor is belangrijk:
(Informatie) De eerste test is bedoelt om te achterhalen hoe deze agenda punten werken."

Hiebij wil ik wellicht bij de lijst kolommen toevoegen, dus wanneer het mogelijk is hoor ik graag hoe ik dit eventueel kan aanpassen/ aanvullen.
Ik denk dat het bovenstaande mogelijk is door middel van macro's, maar hier ben ik helaas niet zo goed in. Wanneer mijn vraag niet duidelijk is hoor ik het natuurlijk graag. Mocht ik te veel van Excel verwachten hoor ik dit natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Bekijk bijlage Test Helpmij.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan