Toch een popup bij blokkering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tjonge, leve SP2, voor al uw popups...:rolleyes:
En idd, zet ik mijn Adshield uit dan zie ik ook linksboven popups.

Aanvulling, dan stelt die Google-toolbar ook niks voor!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door l.slaats.

De link die ik gaf staat het duidelijk in omschreven hoe en wat te doen......aan de andere kant kan ik je wel begrijpen dat dit lastig is, maar het is niet anders :o
Verdiep je hierin en je zal het beter gaan begrijpen.

Succes.

Jouw advies qua deze site http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;843015 zou PJnijm toch eens rustig moeten doornemen. Staat toch duidelijk beschreven. Proberen waard. :)

Nou zou Ad muncher DE oplossing zijn, weet je ook toevallig de link, en ja ik werk met explorer van Windows en heb als beveiliging, Sp2, McAffee, Se Adaware en Spyware blaster. Genoeg dacht ik zo. Hitpro ben ik geen fan.

PJ

Ik dacht al, met google the first hit Ad Muncher...:D Nah, opgelost dan. :thumb:

Geplaatst door PJnijm
en ja ik werk met explorer van Windows en heb als beveiliging, Sp2, McAffee, Se Adaware en Spyware blaster. Genoeg dacht ik zo.

Natuurlijk is dat voldoende beveiliging.

De reclamemakers proberen steeds weer nieuwe technieken voor hun pop-ups te ontwikkelen, die dan nog niet door (sommige) pop-up blockers herkend worden. En de makers van de pop-up blockers moeten dan weer met updates komen waardoor hun programma's ook die nieuwe pop-ups kunnen herkennen en blokkeren. Het is een voortdurende wedstrijd.
De pop-up blocker van IE blokkeert de pop-ups van de site waarnaar jij linkte nog niet. So be it. Daar kunnen jij en ik niets aan veranderen. Je kunt óf hopen dat Microsoft snel met een update komt die dit probleem verhelpt (reken daar maar niet op), óf zoeken naar een losse pop-up blocker die deze pop-ups wel tegenhoudt, óf natuurlijk gewoon Firefox gaan gebruiken. De keuze is aan jou.:)

Geplaatst door PJnijm
Hitpro ben ik geen fan.

Ik ook niet. Totaal niet. Maar niemand heeft het hier over Hitman gehad, toch?

EDIT: Je hebt dus AdMuncher geinstalleerd en die blokkeert ze wel. Mooi zo. Maar ik ben toch wel blij dat ik door Firefox te gebruiken gewoon geen apart programma meer nodig heb om pop-ups te blokkeren.:)

Laatst bewerkt:
Klopt Buffy, maar deze link wordt nog al eens aangeprezen, zelfs door ict'ers of internetproviders. Anyway ook jij bedankt voor het meedenken!!
ps leuke foto..

Maar wat een treurigheid, je timmert je pc zowat dicht met van alles en nog wat en dan is de simpele oplossing, een popup-blockertje, mijn Adshield is ook perfect...:confused: (of Firefox natuurlijk maar dat is fase 2 :))

Geplaatst door gezina
Maar wat een treurigheid, je timmert je pc zowat dicht met van alles en nog wat en dan is de simpele oplossing, een popup-blockertje, mijn Adshield is ook perfect...:confused: (of Firefox natuurlijk maar dat is fase 2 :))

Tja Geeske, het 'dichttimmeren' (in de zin van het beveiligen tegen virussen, trojans en wat dies meer zij met de daarvoor bestemde software) staat eigenlijk los van het probleem met pop-ups. Gewone reclame pop-ups zijn géén veiligheidsrisico (hoe irritant ze ook zijn) en antivirusprogramma's en firewalls zijn er dan ook niet voor geschreven om die tegen te houden (al hebben veel firewalls dat wel als extraatje in huis tegenwoordig).

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als het gaat om pop-ups die verschijnen dankzij spyware die op je pc staat.

Maar dan die hype van MS dat je nu voorgoed van die popups af bent door het installeren van SP2, wat een bull zeg. Op die manier krijgt Firefox zeker meer aandacht én waardering. Blijft lastig voor de gemiddelde pc-gebruiker om te onderscheiden wat een reclame-popup is of ordinaire spyware alhoewel dat laatste natuurlijk nog meer nare verschijnselen vertoond. Ik zet dit topic bij m'n favorieten ter lering en als advies aan anderen. :)

Methode 2.

Topicstarter krijgt op sommige websites toch nog een Pop-Up venster ondanks dat deze SP2 geinstalleerd heefd met een ingebouwde Pop-Up blokker. Vervolgens plaats ik een link met eventuele oplossingen aangedragen door Microsoft zelf onder deze tekst:

Pop-upvensters worden weergegeven met pop-upblokkering in Windows XP Service Pack 2 ingeschakeld
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;843015 (Lees ook de samenvatting)

Topicstarter probeerd eerst methode 1. Dit lukt niet!
Topicstarter ziet hierna methode 2 schijnbaar niet meer zitten! Deze probeerd methode 2 nog niet eens uit!!

Heb vervolgens zelf dit eens uitgeprobeerd. Methode 1 niet dus. Methode 2 lukte wel alhoewel ik werdt gevraagt om Software zoals ActiveX-besturingselementen en invoegtoepassingen die worden uitgevoerd toe te staan moest beantwoorden met nee! (waarom wel of niet?). Kreeg hierna geen Pop-Up venster meer te zien. Moet er wel bij zeggen dat het venster (rand) wel nog te zien was zonder inhoud. Dit is inderdaad niet geweldig en zeker voor verbeteringen vatbaar. Maar over het algemeen is de Pop-Up blokker in SP2 vrij goed en laat nog maar heel weinig Pop-Ups toe, afhankelijk van de instelling die je zelf wenst en maakt en als je weet waar deze zich bevind! Maar goed het probleem is inmiddels opgelost door een apart programma hiervoor te downloaden, en kunnen we weer een nieuw softwareprogramma toevoegen in "geinstalleerde programma's en Updates" van Software.

@Advies aan Gezina: Download SP2 en installeer deze!

Laatst bewerkt:
@Advies aan Gezina: Download SP2 en installeer deze!
Ik heb nergens last van hoor, Adshield voldoet prima, al een aantal jaren inmiddels. Heb ook XP SP1 zo afgericht dat ik helemaal geen SP2 nodig heb...:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan