Toch even een aanpassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Beste,

Ik heb het gedeelte feitelijk al werkzaam via een volgkeuzemenu in cel D6 met Ja en Nee.

Ik wil dit voor het mooie iets sneller doen.

Nu heb ik wel een optie om op het werkblad een checkbox te plaatsen via Ontwikkelaars - > Invoegen - > Formulierbesturingselementen en dan de checkbox.

Dat wat ik wil aanpassen zijn een aantal stukjes die hetzelfde doen. Dus ik heb er maar 1 nodig en de rest pas ik dan wel aan voor bij de andere 3.

Wat in de bewuste cel C16 staat is nu onderstaande formule. Deze is nu afhankelijk van de keuze in cel D6.

Code:
=ALS(C12="";"";ALS(D6="Ja";VERT.ZOEKEN(C12;'Database Klanten'!A:Q;13;0);""))

Wat gebeurd er. Zolang D6 op Nee staat of leeg is dan is cel C16 ook leeg. Zodra D6 op JA staat dan wordt de bijbehorende contactpersoon bij de klant weergegeven.

Dit wil ik nu doen met 1 klik en dan via genoemde checkbox. Ik kan bij deze checkbox een macro maken in VBA, maar hoe ik dan kan zorgen dat zodra de checkbox op true staat, de juiste contactpersoon wordt weergegeven, kan ik nergens terugvinden.

De macro van de checkbox komt het VBA blad van sheet Factuur maken.

Code:
Private Sub CheckBox1_Click()

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Heb de code trouwens tot zover kunnen maken. Zodra ik de checkbox aanklik op true dan verschijnt er de tekst: Doeg. Klik ik de checkbox op false dan is de cel helemaal leeg.

Code:
Private Sub CheckBox1_Click()
If Not CheckBox1.Value Then
    Range("C16") = ""
    Else
        Range("c16") = "doeg"
    End If
    



'=ALS(C12="";"";ALS(D6="Ja";VERT.ZOEKEN(C12;'Database Klanten'!A:Q;13;0);""))
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan