toch nog niet helemaal te vreden: 750.00 game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

mingus14

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Hallo,

na en paar vragen en antwoorden ben ik toch nog niet helemaal te vreden...
in een topic hadden ze een game pc voor 760.00 met Veeel hogere specs..

budget: 750.00 (zonder besturings systeem, invoerapparaten, dvd reader & brander heb ik namelijk al (SATA)

doel: de nieuwste en de zwaarste games & progamma`s

stilte: niet echt heel belangrijk, performance is belangrijker(maar moet ook niet echt SUPER veel geluid maken)

asssemblage
: ZELF, dit wil ik namelijk leren enzo. (heb al geoefend met oude pc`s)

opties: nou, card reader zit buiten het budget: maar graag wel een ingang in het MOBO hebben en hij MOET in deze kast komen, liefst Quadcore, DDR3, en minstens 3.2GHZ processor (AM3)

kast:

Cooler Master HAF 922 - Midtowermodel

(wel in het budget)

OS: zit niet in het budget maar zou wel willen weten waar ik het goedkoopst windows 7 kan krijgen?(64bit)

rand apparatuur: nee niet in het budget...

hartstikke bedankt!

hoop dat er gauw wat moois uit komt...

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik begrijp dat je dus weer opnieuw gaat beginnen maar dan had je nu even al het geadviseerde systeem even kunnen vermelden zou makkelijker zijn. en als het in een ander topic voor 760 euro een pc hebt hogere specificaties meld deze ook even

Hoi,

De link van arzerty werkt niet althans je mandje is leeg dus geen info.Plus beide prijzen zou ook fijn zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat de prijsvergelijk niet helemaal reëel is aangezien er geen videokaart bij zit dus de 760 zal op zijn minst 200a250 euro duurder worden

Hoi,

Denk dat de prijsvergelijk niet helemaal reëel is aangezien er geen videokaart bij zit dus de 760 zal op zijn minst 200a250 euro duurder worden

en er zitten nog wat dingen bij die NIET nodig zijn :P

een dvi-vga/vga-dvi connector zit bij haast elke videokaart.

ga je niet overclocken dan is de koeler al niet nodig (altijd beter maar hoeft natuurlijk niet!)

ikzelf vindt de cd/dvd nogal wat aan de prijzige kant

het onnodige erafgehaalt, videokaart erbijgedaan (vergelijkbare met die uit jouw build) en je haf 922 toegevoegt

oftewel veel duurder dan het je doet lijken :D (zelfs met de verminderingen van onnodige/teveel kosten!)
inderdaad de koelpasta zit er nog bij! de koelpasta van de koelers van intel is zoizo slechter! daarom zit hij er nog bij!

* de hogere prijs ligt vooral bij het intel moederbord/processor combo (een intel processor ondersteunend mobo bedoel ik dan!)
en de ram is veel duurder

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja maar de videokaart is het grootste verschil en de link van azerty heeft hij hier vandaan gehaald daarom en hier staat wel de videokaart prijs .
Dus het systeem is beter alleen duurder

Hoi,

Ja maar de videokaart is het grootste verschil en de link van azerty heeft hij hier vandaan gehaald daarom en hier staat wel de videokaart prijs .
Dus het systeem is beter alleen duurder

de amd + moederbord = 280 euro
bij intel = 364 euro :P

uiteraard heb je dan een betere processor, maar met zo'n budget zou ik toch voor de amd gaan met een goede videokaart :D

@TS bij de thread waar je het azerty mandje vandaan hebt staat echt een videokaart :P

Groeten Mastermindzh

okee, conclusie:

dus het vergelijken met de andere topic was DOM*

maar is er wat mis met m`n eigen configuratie?

is hij goed? kan ik er zware games mee draaien?

kan ik nog ergens op besparen en dan een cardreader er op zetten?

of heb ik voor zow`n 50 euro meer VEEL betere specs?

thanks guy`s:)

dus het vergelijken met de andere topic was DOM*

maar is er wat mis met m`n eigen configuratie?

is hij goed? kan ik er zware games mee draaien?

kan ik nog ergens op besparen en dan een cardreader er op zetten?

of heb ik voor zow`n 50 euro meer VEEL betere specs?

thanks guy`s:)

integendeel het was juist heel slim van je!
je doet tenminste research ervoor!

nou de kast is ruim en staat bekend als een redelijk goede kast (niet iedereen is zo blij met het dunne staal!)

een card reader niet in het budget? al gedacht aan een externe? ik heb er 1 van 8 euro die alles leest :D

klik mij, komop klik mij,,,, aub?

inclusief verzendkosten kom je op 10 euro :D

je zou voor 50 euro meer een paar dingen kunnen doen,

een betere voeding zodat je meer futureproof bent :P (kan ook verkeerd uitpakken, e.g een nieuwe atx connector vorm...(zeer onwaarschijnlijk))

of je kan het geld steken in een SSD de harde schijf eraf en een kleine ssd kopen (die zijn namelijk veel sneller!)

ook kan je een iets betere grafische kaart kopen als je kiest de 50 euro daarbij te leggen, maar voor nu is een kaart van 150 euro zeker nog wel een ruime tijd te gebruiken!

ook kan je een iets sneller geheugen pakken, lijkt me alleen zeer onlogisch in deze setup (ik zou zelf dan voor MEER gaan, 8gb ofzo)

*edit* ook een nieuwe cpu koeler niet te vergeten! die zijn er ook nog :D, daar zou het extra geld ook naartoekunnen!

de keus is aan jouw

mijn keus zou gaan naar de SSD omdat daarmee de gehele computer sneller aanvoelt, daar zou ik dan wel overwegen om er later nog een extra "bulk" schijf (500gb+, geen ssd) bij te doen! (mischien die uit je oude pc?)

*extra edit* je opstelling is redelijk goed en daar kun je prima de spellen van vandaag mee spelen!

Laatst bewerkt:
Hartstike bedankt!

Hartstike bedankt!

heeft me echt geholpen

maar voor 50.00 meer zal ik er toch een interne cardreader (+ -15.00) bij alternate

en inderdaad een stille cpu koeler.

dus kan er de spellen op spelen :)

maar zijn er betere (zelfde prijs) producten beter uit de tests gekomen?

@ Generation Kill

Waarom een voeding van 700w een 550 of eventueel een 600 watt hijst het ook wel hoor.

Hoi,

Nee ziet er toch goed uit ik zou zeggen op naar Azerty:d

@TS je kan natuurlijk die 45 euro toch nog gebruiken om er een SSD in te zetten(dan wel de andere hdd weg), het verschil ga je echt merken!

:D verder geen comentaar nee :P alleen noch veel plezier!

@TS je kan natuurlijk die 45 euro toch nog gebruiken om er een SSD in te zetten(dan wel de andere hdd weg), het verschil ga je echt merken!

:D verder geen comentaar nee :P alleen noch veel plezier!

Het verschil in snelheid zal er zeker zijn met een SSD, maar voor 110 euro heb je niet groter dan 40gb en aangezien veel games wel mooi wat opslag vereist lijkt me zo'n SSD in een budget van 750 euro niet reëel:)

Hier een lijstje met SSD in de prijsklasse van 110 euro

moederbord+ case

op de voorkant van de case zitten een paar aansluitingen, passen die in m`n moederbord en zo nee, is daar een controller voor?
veder: zitten bij de azerty CPU`s ook koelers? en zo nee heb je voor 10-20 euro ook al een goed koeler? (want ik hoef niet te overclocken, weet niet eens wat het doet:p)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan