Toegang geweigerd C:\windows\system32\MSHTML.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Het is misschien wel een domme vraag maar ik wil een achtergrond downloaden via google. maar als ik er een gevonden heb en er rechts op klik dan geeft hij aan van toegang geweigerd. Nou blijkt dat ik een bestand mis en wel Windows C;\windows\system32\MSHTML. Hij geeft dit aan dat hij dat niet kan vinden. Weten jullie misschien een makkelijke manier om dit te downloaden..of een site.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bestand

Het betreft hier een help bestand. Ik ben net met die fixer bezig geweest maar dat werkt niet. Het gaat hier dus om Windows C;\windows\system32\MSHTML.hlp.
Bij mij op de pc geeft hij aan dat ik system 32 wel op de vaste schijf heb zitten,maar ik kom het niet tegen.
 
Er staat bij mij (Windows 7 32-bit) alleen mshtml.tlb en mshtml.dll in die map.

Sterker nog:
a. Het .HLP formaat wordt niet meer ondersteund (sinds Vista niet meer, geloof ik).
b. Zoekend onder de hele Windows map is dat bestand nergens aanwezig.

Weet je wel zeker dat het een achtergrond is (dus een .JPG, .BMP of ander plaatjes-formaat) en niet een screensaver???

Tijs.
 
Bestand

nee,het is wel degelijk een achtergrond. Geen screensaver. Wat ik doe is....Ik ga naar google ,ik geef aan Herfstachtergronden,ik klik op een plaatje,vervolgens klik ik rechts op de muis en ik krijg de vermelding....als achtergrond gebruiken. Dus daar klik ik op en vervolgens geeft hij aan Toegang geweigerd. Ik heb inmiddels dat bedrijf dat mijn pc "gemaakt "heeft een mailtje gestuurd of dat die een oplossing weten.Dus wachten we maar weer af.
 
Probeer ook eens Afbeelding opslaan als...
en dan op het gedownloade afbeelding-bestand rechtsklikken en kiezen voor "Als achtergrond gebruiken".

Tijs.
 
achtergrond

Nee,dat werkt ook niet. Ik heb nou alleen maar een effen blauw scherm voor me.
 
Interessant is of jij dat bestand wel hebt:
Probeer het volgende:
Start -> Zoeken -> cmd.exe -> rechtsklik op de gevonden cmd.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
in het CMD-venster:
cd /d C:\Windows\system32
dir /a mshtml.hlp

Als er gemeld wordt dat die niet gevonden is, maak een dummy mshtml.hlp bestand:
copy nul mshtml.hlp

Tijs.
 
bestand

Hoi Ik kreeg de volgende melding Volume C is system Volumenummer E289-C293 Map van C Het bestand is niet gevonden.
Ik heb ook een dummy gemaakt die geeft alleen aan 1 bestand gekopieerd. Dus dat zet ook geen zoden aan de dijk
 
Wat is dat nu weer voor <censuur> terugmelding?
Ik geef je aan hoe je een dummy kunt maken. Die heb je gemaakt.

Heb je nu weer opnieuw getest met het toevoegen/veranderen van je achtergrond???

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bestand

Luister,ik heb totaal geen verstand van computers en ik probeer maar wat.Ik kan niks anders doen ,dan wat anderen mij zeggen en dat probeer ik dan ook.Ik doe mijn best
 
Je speculeert dat het maken van een dummy bestand geen zoden aan de dijk zet.
Heb je daarna nog een keer getest om een achtergrond in te stellen?

Tijs.
 
bestand

Sorry ,ja dat heb ik maar geen reactie. ik heb ook de afbeelding eerst opgeslagen,maar ook dat doet hij niet
 
Ok, bedankt.

Dan heb ik ook geen tips meer. Ik zie die mshtml.hlp op Google alleen geassocieerd met pc's met malware. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je een pc hebt met malware erop, maar zoals gezegd heb ik zelf dat hele .HLP bestand niet op mijn computer staan.
Ook nog eens gecheckt op een 64-bit Windows 7, maar ook daar bestaat dat bestand niet onder de hele C:\Windows map (en submappen).

Tijs.
 
bestand

Nou,ik wil je in ieder geval bedanken voor de genomen moeite. Ik ga hier zelf nog maar even verder zoeken en anders ga ik terug naar die zaak die hem nagekeken heeft. dan moeten die het maar oplossen. Ik laat deze vraag nog even open staan,mochten er nog wat ideeen komen. In ieder geval bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan