toegang geweigerd documenten en settings 2x windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysticxforce

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
ik heb windows xp home edition erop zitten en windows xp proffesional.
Ik heb dat gedaan omdat ik niet meer in kon loggen op windows xp home edition. toen ik inlogde logde hij meteen automatisch uit.
Maar ik wil nu met mijn 2de windows de belingrijke bestanden van me oude windows eraf halen in documents en settings. maar dan geeft hij aan dat ik geen toegang heb.
Weten jullie hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,
John Brekelmans

Ik denk niet dat zoiets lukt omdat....je niet ingelogd bent op xp home en die dus niet opgestart is. Kun je xp home niet proberen te repareren met de home cd?

Je moet eigenaar worden van de relevante mappen van de 'oude' XP.

hier staat er wat over, o.a. hoe je het moet doen.

Tijs.

heb de oplossing

ik heb de oplossing gevonden.
Een andere manier waar ik vandaag achter kwam is het volgende:

1) Ga naar start - uitvoeren - geef het commando CMD en een zwart commandvenster zal openen.

2) Kijk naar de klok rechtsin je taakbalk, deze geeft bijvoorbeeld aan 12:00 uur.

3) geef nu in het commandvenster het volgende commando:
at 12:01 /interactive cmd.exe (let op de spaties tussen at-12:01 en 12:01 en / en tussen interactive en cmd.exe)

4) Om precies 12:01 zal een tweede commandvenster openen. Geef nu de toetscombinatie ctrl-alt-del en taakbeheer zal openen, ga naar het tabblad processen en sluit het proces explorer.exe je buroblad zal nu verdwijnen.

5) Geef in het automatisch geopende commandvenster het commando explorer.exe en een nieuw buroblad van de system account zal verschijnen.

6) zoek in deze account naar de mappen van andere gebruikers van deze computer, en zoke de map die je eerst niet kon openen, of waar je toegang geweigerd zag. Je zult zien dat je er nu wel in kan. Kopieer deze map naar een andere locatie van een andere gebruiker.

7) Log nu uit, uit deze system account en open je eigen account en surf naar de locatie waar je net de map naar toe hebt gekopieerd, als het goed is zijn daar nu alle bestanden beschikbaar en zichtbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan