Toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

takkouh

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
29
Ik heb een heel lastig probleem waar ik al lang mee zit en hoopte ik dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen.

Het zit zo:

Ik heb netwerkje tussen 2 pc's. Beide hebben Win XP Pro. 1 is de server de ander de client. Op de server zijn er totaal geen problemen. Bij de client wel.
Als ik de 2e pc dus het internet op ga en ik wil mijn planet mailbox checken of mijn hotmail checken dan krijg ik allemaal runtime berichten met de melding toegang geweigerd. Verder is het zo dat ik vaak .exe bestanden die ik download niet kan runnen. Dan krijg ik de melding van error de toepassing kan niet worden uitgevoerd maak wat meer ruimte op je schijf. Dit terwijl er een harde schijf nog over is van 106GB!

Toepassingen (exe bestanden) die niet gedownload zijn doen het weer wel.

Nu heb ik de 2e pc geformateerd en xp erop gezet en weer dezelfde problemen.

Het ligt niet aan de firewall want op beide pc's heb ik deze uitgeschakeld en geprobeerd in te loggen (zonder succes).

Nu ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de netwerkinstellingen denk ik, maar dit weet ik niet zeker.

Ik heb gewoon de netwerkwizard uitgevoerd bij het opzetten van een netwerk. Zoals beschreven staat in vele handleidingen.

Kan iemand me helpen??

Ik heb trouwens verscheidene browsers uitgeprobeerd (explorer, mozilla netscape en allemaal zelfde probleem, gebruik nu explorer)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan