toegang tot bestand geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackall

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
11 feb 2002
Besturingssysteem
windows 10, windows11
Office versie
2023
bij mij wordt de toegang tot het bestand wscript.exe geweigerd.
ben als systeembeheerder aangemeld. Echter kan ik nergens vinden waar ik de toegang tot dit soort bestanden kan instellen.
Ik weet dat de windows script host op enabled staat middels een tooltje van symantec.
Wie kan mij helpen?

Hoe bedoel je ? Als je het/hem niet kan verwijderen doe dat dan in veilige modus

misschien dat de bijlage meer duidelijkheid verschaft.
kan deze ook niet handmatig starten.
Op de reeds gegeven website kan ik hier niets over vinden.

Laatst bewerkt:
Is er iemand die hier nog een oplossing voor heeft?

bij mij wordt de toegang tot het bestand wscript.exe geweigerd.
ben als systeembeheerder aangemeld. Echter kan ik nergens vinden waar ik de toegang tot dit soort bestanden kan instellen.
Ik weet dat de windows script host op enabled staat middels een tooltje van symantec.
Wie kan mij helpen?

In home is dat in te stellen als administrator in veilige modus, en in de mapoties eenvoudig delen uitgevinkt, dan kun je de rechten overnemen in de eigenschappen van dat bestand, in pro kun je dat gewoon als gebruiker met administrator rechten.

In home is dat in te stellen als administrator in veilige modus, en in de mapoties eenvoudig delen uitgevinkt, dan kun je de rechten overnemen in de eigenschappen van dat bestand, in pro kun je dat gewoon als gebruiker met administrator rechten.

Dat is het 'm nou juist, ben als admin ingelogd en al diverse malen geprobeerd bij de eigenschappen alle rechten te verlenen tot dat bestand, maar werkt niet.
Als ik de eigenschappen later opnieuw opvraag zijn alle vinkjes weer verdwenen.
Heb dus nog steeds geen toegang tot het bestand wscript.exe.

En in de beveiligingsopties bij systeembeheer kan ik niets vinden wat hier betrekking op heeft.

Dit is een progje om hem vauit het tabblad beveiling het gemakkelijker te doen, probeer die eens.

Overigens is eigenaar worden een ander proces dan alleen een vinkje zetten, dan kies je voor geavanceerd, eigenaar, en jezelf opzoeken, sta je er niet bij, onderstaande doen.

Ook eventueel toevoegen, geavanceerd, nu zoeken, jezelf opzoeken, en dan de rechten geven.

Overigens heb ik hier helemaal geen restricties op dat bestand,:confused: en kan er ook niets mee, wordt alleen aangeroepen bij een vbs file, b.v.

Klopt had ik ook al gezien en geprobeerd. resultaat = 0.
Dus schoot hiermee ook al niks op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan