toegang tot bestanden geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

tellysbar

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
128
Hallo,
De toegang tot iedere map met het pijltje links onder wordt geweigerd. Krijg het volgende te zien:


2epmuso.jpg


Nu is het zo dat ik win7 opnieuw heb geinstaleerd en windows easy transfer heb gebruikt om de instelligen over te zetten.
Omdat het pijltje links onder (volgens mij) duid op een snelkoppeling, zou er iets met windows easy transfer mis gegaan zijn en zo ja ben ik dan alles kwijt?


Zoals onderstaand screenprint laat zien heb ik ook een heleboel mappen met een slot eraan, als ik daar op klik krijg ik de zelfde melding als boven. Kan ik het slot eraf halen en zo ja hoe.


2nsv32q.jpg


alvast bedankt Aad
 
Die mappen en bestanden zijn aangemaakt onder de vorige installatie van windows. Nu denkt windows dat jij iemand anders bent (nieuwe installatie en nieuwe gebruiker, immers?) en dus heb je geen rechen voor prive mappen van de "originele" egenaar.

Gelukkig is er de mogelijkheid "take ownership" dat lost het waarschijnlijk wel op.
Uit windows help:


Hoe kan ik een bestand openen als ik een bericht ontvang dat de toegang is geweigerd?

Als u een bericht ontvangt waarin toegang wordt geweigerd tot een bestand dat u probeert te openen, kunt u de volgende zaken proberen:

Controleer de machtigingen voor het bestand of de map waarin het bestand is opgeslagen. Dit doet u als volgt:

Klik met de rechtermuisknop op het bestand of de map en klik vervolgens op Eigenschappen.

Klik op het tabblad Beveiliging.

Klik onder Namen van groepen of gebruikers op uw naam om te zien welke machtigingen u hebt.

Om een bestand te openen hebt u de machtiging Lezen nodig. Zie Wat zijn machtigingen? voor meer informatie.
 
Door Easy transfer zou je er gewoon bij moeten kunnen. Echter Vista als zowel Windows 7, maken jou geen eigenaar van de schijf / partitie. Hierdoor kun je mappen zoals "Application data" niet in. Pas nadat je eigenaar van de schijf / partitie bent. Hiermee pak je alle mappen en hoef je niet per map "take ownership" te doen.:)
 
Mooi dat het gelukt is. Nee die kun je niet weghalen, zo is Windows 7 ingericht. Mogelijk dat er ergens een tweak te vinden is, maar ik ben die nog niet tegen gekomen.

Eigenaar van de schijven / partities worden is iets wat ik sinds Windows Vista nu standaard het eerste doe, na de installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan