toegang tot ftp-sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan85

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Vaak heb ik te maken met ftp sites en dan is het adres vaak iets van : f*p://12.345.678.90:99/text/text. Dit is maar een voorbeeld. Wanneer ik dit invoer in de adresbalk van mn IE krijg ik nooit de pagina te zien, alleen maar dat die de pagina niet kan vinden. Weet iemand hoe dit kan??

b.v.d. Stefan

Re: toevoeging

Geplaatst door Stefan85
soms staat er ook in het adres 'leech'
de leech betekend dat je als "gast" op de ftp kunt kijken maar niet downloaden geloof ik (ongeveer het zelfde als ik als gast op een forum bepaalde zaken niet kan zien of posten)

greetz... lefty999
Webmaster
www.deschelft.be

In mijn ogen staat leech voor gebruiker van de ftp zonder ratio. Oftewel, flink downloaden van de ftp zonder zelf enige software te uploaden. Het heeft vrij weinig met gast te maken.

Aan de topicstarter, ik raad je aan een ftp-client te gebruiken, in het bijzonder FlashFXP.

Maar je gebruik van Total Commander? daarmee kun je ook heel eenvoudig ftp acces krijgen, druk op ctrl + f

Succes ermee,

Elger

Zit je achter een router? Doe dan het volgende in IE:

Extra > internetopties > tabblad geavanceerd, vink daar "passief FTP protocol gebruiken" aan.

Rest mij de vraag, waarom zou je IE als ftp-client gebruiken?

Ik zie er de voordelen niet van.. ?

Ik gebruik normaliter ook een FTP-programma, maar als er toch naar gelinkt wordt en ik heb 1 bestandje nodig, dan is het via IE een stuk sneller.

Tiborv,

Welk ftp programma kan ik het best gebruiken ?

Dat is een kwestie van smaak, velen zweren bij WS-ftp, ik gebruik FreeFTP van Coffeecup.

OP www.download.com of www.tucows.com kun je kiezen uit verschillende smaken.

Tiborv,

Kan jij mij via mail misschien uitleggen hoe dit juist in zijn werk gaat ?
Ik geraak er maar niet uit.

Zie mijn handtekening, e-mail is daarvoor niet het aanwezen medium.

Van je provider heb je, als het goed is, een FTP-adres opgekregen om de bestanden te uploaden.

Dit adres vul je in in het configuratiescherm van je FTP-programma. Vergeet je username/wachtwoord niet.

Zodra je dan inlogt via het programma kom je op de juiste plaats aan om je bestanden te uploaden. In het FTP-programma vind je rechts de bestanden op de server en links de bestanden op je PC. Zoek op je PC de bestanden die je wilt uploaden. Door te dubbelklikken worden deze verzonden naar de server.

Je kunt via dit programma ook directory's aanmaken. In coffeecup doe je dat door te klikken met je rechtermuistoets in het venster van de serverzijde, kies "create new folder". Meestal heb je een folder images nodig voor de plaatjes.

Let wel op, het bestand plaatje.jpg is iets heel anders dan plaatje.JPG, Windows vindt alles goed, Linux niet, Linux is hoofdlettergevoelig (case-sensitive)

Maar waarom dienen dan de programma's zoals grabit enzo ?
IK zou willen downloaden van de nieuwsgroepen.

grabit, Xnews, Forte Agent zijn Newsreaders. Usenet (nieuwsgroepen) is iets heel anders dan FTP. Aangezien deze thread over FTP gaat is het verstandig om er een aparte vraag van te maken, anders wordt het een rommeltje.

Maar kan ik met freeftp op alle servers geraken ?

En waar vind ik dan de namen van andere servers ?

Laatst bewerkt:
Met Free FTP kun je alleen op FTP-servers komen. Met Forte Agent, XNEws, Grabit enz kun je alleen op usenet komen.

Maar kan ik als ik de server van mijn provider ingeef ook op andere servers tercht ? vb voor mp3 te zoeken ?

Over wat heb je het nu? FTP of Usenet?

FTP is niet providerafhankelijk

Usenet => nieuwe vraag, dit is nog steeds een FTP vraag.

Ik heb freeftp geinstalleerd.

Maar op de server van mijn provider zie ik gewoon twee lege mappen staan voor de rest niets.

Ik heb een website gevonden met directe ftp links waar dingen staan die ik wil.

Maar hoe kan ik deze daar af halen ??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan