Toegang tot mijn pc op een andere locatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krypper

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Nu zit het zo, ik ben door de weeks nooit thuis en woon dan bij mijn kostgezin met een ontiegelijk trage internet verbinding.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik vanaf mijn kostgezin de computer thuis bedienen zonder dat iemand het hoeft te accepteren bij mij thuis?

Ik heb al hulp op afstand geprobeert maar dan moet je weer vanaf mijn computer thuis hulp vragen en accepteren dat ik dan bij mijn kostgezin de controle over mag nemen.

Bij voorbaat dank.

RADMIN, remote administrator.

Wel even de instellingen goed zetten.

(www.google.nl)

ontiegelijk trage internet verbinding

Dan wordt je niet vrolijk van remote besturing hoor..

Ik werk zelf graag met Remote Administrator.
Je kunt dat bij je thuis zo instellen, dat er geen icoontje op de taakbalk staat, en dat het progje draait als de pc is gestart.
Je moet van afstand dan met password inloggen.
Dan kun je het scherm zien, en de muis en toetsenbord bedienen.
Mensen bij je thuis hebben dan nagenoeg geen controle meer.

Enige nadeel: je werkt dan nog steeds met een trage verbinding..... En dat blijft -hoe dan ook- tobben!
Je moet nu namelijk alle data van het hele scherm downloaden, en up-to date houden.
Incl bewegingen van de muis en toetsenbord.
Dat is relatief veel data.

Een andere optie is een ftp-server bij je thuis installeren.
Ook die kan meestarten met windows.
Je kunt dan met een login naam bij je eigen bestanden komen, en ze downloaden.
ftp :// inlognaam : password @ ipnummer
(maar dan zonder spaties)
Ik gebruik Serv-U ftp.

Waarom geen adsl? Al is het maar voor een abbo van 7,95....
Dan heb je nog steeds tel. tikken, maar je hebt in dezelfde tijd als nu veel meer data.

Overleg dat maar eens met het kostgezin.

Geplaatst door Krypper
Ik heb al hulp op afstand geprobeert maar dan moet je weer vanaf mijn computer thuis hulp vragen en accepteren dat ik dan bij mijn kostgezin de controle over mag nemen.
Vreemd, ik kan gewoon op m'n server inloggen met hulp op afstand. Zonder dat iemand moet accepteren. Heb je wel de instellingen goed staan?

Thnx voor de snelle reply's :) en zo traag is het bij me kostgezin nou ook weer niet hoor ik download daar ongeveer met 48 kb maar bij mij thuis met 220 dus daarom wil ik thuis ff de downloads aan en uit kunnen zetten.

Ik zal die programmatjes meteen proberen, mzl!

Geplaatst door crash

Vreemd, ik kan gewoon op m'n server inloggen met hulp op afstand. Zonder dat iemand moet accepteren. Heb je wel de instellingen goed staan?

Hoe heb je dat gedaan dan? Ik heb vanavond nog geprobeerd maar het wou niet met hulp op afstand.

Alvast bedankt.

Geplaatst door Krypper
Hoe heb je dat gedaan dan? Ik heb vanavond nog geprobeerd maar het wou niet met hulp op afstand.
Ik log dan met m'n eigen account in, die ik ook op de server zelf gebruik, niet als "gast" dus.

Ik weet niet hoe jij inlogt.

toevalig XpPro op de pc thuis? Dan kan je gebruik maken van 'verbining met extern bureaublad'

Ga naar start -> alle programma's ->bureau accessoires -> Communicatie

succes!

Geplaatst door crash

Ik log dan met m'n eigen account in, die ik ook op de server zelf gebruik, niet als "gast" dus.

Ik weet niet hoe jij inlogt.

Hebben we het nu over "hulp op afstand" of over "extern bureaublad"..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan