Toegang tot netwerk schijf traag vanaf één pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heshusius

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Sinds kort heb ik een netwerk schijf op mijn router. Deze is geinstalleerd en vanaf alle pc's benaderbaar.

Eén van de pc's heeft een onhebbelijkheid: het gebeurt regelmatig dat als ik de schijf benader duurt het soms wel 10 seconden voor ik op de schijf kom. Daarna gaat het vlotjes en is er niets aan de hand, tot de schijf een tijdje niet wordt benaderd.

Erg irritant, zelfs mn nieuwe laptop heeft (draadloos) instant access tot deze schijf. Wat doe ik verkeerd??:evil:

Sinds kort heb ik een netwerk schijf op mijn router. Deze is geinstalleerd en vanaf alle pc's benaderbaar.

Eén van de pc's heeft een onhebbelijkheid: het gebeurt regelmatig dat als ik de schijf benader duurt het soms wel 10 seconden voor ik op de schijf kom. Daarna gaat het vlotjes en is er niets aan de hand, tot de schijf een tijdje niet wordt benaderd.

Erg irritant, zelfs mn nieuwe laptop heeft (draadloos) instant access tot deze schijf. Wat doe ik verkeerd??:evil:

is die Computer ook draadloos?

het is een netwerk schijf aangesloten via UTP

Het lijkt er op dat op een of andere manier de verbinding met de schijf wordt gesloten of afgebroken - oorzaak lijkt mij te liggen in netwerkverbinding omdat ik verder geen enkel probleem heb met netwerk (andere pc's zijn razendsnel te benaderen vanuit verkenner) - bovendien heb ik een constante snelle internetverbinding

Wat voor externe harde schijf is het?
En gebruik je veel computer's
Gebruik je ook veel netwerk als je in de schijf wil komen?

standaard zoekt windows in gedeelde mappen, naar taken en andere onzin. Dit kost veel tijd.
terwijl je er geen ene moer aan hebt.

http://support.microsoft.com/kb/320138/nl

hier vind je hoe je het uitzet. Bij mij zorgde dit ervoor dat ik mijn netwerk mappen in een keer kon zien en niet dat ik lang moest wachten.

Wat voor externe harde schijf is het?
En gebruik je veel computer's
Gebruik je ook veel netwerk als je in de schijf wil komen?

Packard bell netstore 3500 met een 500 gig schijf (seagate)
Ik gebruik de schijf alleen zelf

Ik heb Tune up Utilities gebruikt, dit is niet gratis. Er is een demo van, hiermee zul je misschien wel iets merkbaarders effect krijgen

Iemand anders nog een idee? De vaart zit er met divere tips nu beter in maar nog altijd kan het beter (gezien snelheid van andere pc's tot deze schijf)

Toegang tot netwerkschijf

Heb je wel eens geprobeerd een andere PC op dezelfde aansluiting te zetten en de schijf te benaderen.De vertraging lijkt net zoiets van via een hub werken terwijl poort 1 al druk bezig is en jij via poort 2 loopt.Denk dus meer een communicatieprobleem wat een oorzaak kan zijn van een stukje beveiliging/deling. Althans zo zie ik het en wordt anders zoeken geblazen als het alleen maar deze ene pc is.Ben benieuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan