Toegang tot veel mappen geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Hoe kan ik toegang krijgen tot sommige mappen in Windows Explorer die dat nu niet toestaan.
Ik krijg steeds een melding dat ik geen rechten heb maar zover ik weet wel alles vrijgegeven heb.
Ik gebruik Windows-7 ultimate /32

geruik je ook je admoinistrator rechten anders zou ff moeten inloggen als administrator

Hoi,
klik met rechtermuisknop op de map en kies "uitvoeren als administrator".

Helpt dit niet doe dan het volgende:
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes

To disable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:no

To change the password of the Windows 7 administrator account:

Net user administrator password

An alternative would be to enable or disable the Windows 7 administrator account using the Local Security Policy option. You can open the Local Security Policy by launching "secpol.msc" from the run box.

You find the option under Local Policies-> Security Options. Just change the setting Accounts: Administrator account by double-clicking the entry.
Herstart de pc en log-in op je build-in administratoraccount.
Let wel dat die weigering niet voor niets is, het zijn meestal beveiligde mappen waarin je eigenlijk niets te zoeken hebt.
Als je dat wél wist dan weet je meestal ook hoe je erin moet komen. :o
Lees hier (Eng) het verschil tussen een unelevated en een elevated administratoraccount (vrij vertaald: gewoon adminaccount en speciaal adminaccount met verheven rechten).

Laatst bewerkt:
Korte aanvulling: Als het mappen uit een vorig OS betreft kun je eigenaar van de mappen worden die je niet open krijgt.
Download ultimate-windows-tweaker-v2-a-tweak-ui-for-windows-7-vista en vink "Take ownership" aan dat dan in je contextmenu verschijnt. Klik met de rechtermuisklik op de desbetreffende map en kies "take ownership". Herstart misschien noodzakelijk.
Het staat of onder de tab "Security settings"of onder "Additional Tweaks"" , weet het ff niet zeker.

Als je dit doet, zou het moeten werken en hebben we ook afgecheckt of het daadwerkelijk werkt. (uitleg voor dummy's)
Zie plaatjes:

Stap 1:

- Navigeer naar de map in het balkje waar 1 staat. (Als voorbeeld pak ik de Windows map op computer/c:/.......)
- Druk rechtermuisknop op de map waar 2 bij staat.
- Druk vervolgens op eigenschappen waar 3 bij staat.

Stap 2:
Als we stap 1 hebben uitgevoerd zien we dit scherm.

- Vervolgens klikken we op het tabblad beveiliging waar 1 bij staat.
- Daarna drukt u op advanced waar 2 bij staat.

Stap 3:
Als we stap 2 hebben uitgevoerd zien we dit scherm.

- Klik op het tabblad owner bij 1.
- Vervolgens klikken we op edit bij 2.

Stap 4:
Als we stap 3 hebben uitgevoerd zien we dit scherm.

- Vink het vierkantje bij 2 aan.
- Klik op 1 other user or group.

Stap 5:
Als we stap 4 hebben uitgevoerd zien we dit scherm.

- Voer je username in van je account bij 1.
- Nu klik je op check names
- Vervolgens druk je op "Ok"

Stap 6:
Nu we dit hebben doorlopen, klikken we nu op het tabblad permissions in plaats van owner bij STAP 3 Owner. Dan zie je dit plaatje:

- Het gene wat blauw geselecteert is zet je op je eigen username.
- Vervolgens druk je op change permissions bij 1.

Stap 7:
Als we stap 6 hebben gedaan, zien we dit scherm:

- Vink het vierkantje bij 2 aan.
- Nu voegen we alleen jouw user name toe, om zo de rechten toe te kennen.Door op Add te drukken bij 1.
- Nu voer je weer jouw naam in.
- Als je naam al in het rijtje staat dan kunnen we door naar stap 8 "Rechten toekennen"

Stap 8:

- Zet je username weer geselecteerd bij 1.
- Vink het vierkantje weer aan bij 3.
- Druk nu op Edit in plaats van Add bij 2.

Stap 9:
Als we stap 8 hebben gedaan zien we dit scherm.

- Vink het full controll aan, nu word alles auto aangevinkt zo niet doe je dit handmatig bij 1.
- Druk vervolgens op OK bij 2. Als er een apply word aangegeven druk hier eerst op!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan