Toegang tot werkgroep geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

snitsel

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Beste

Eerst en vooral mijn excuses als het bericht mis geplaatst is, maar ik wist anders niet waar ik het moest plaatsen.

Probleem:
Ik heb dus 2 Pc's Windows XP Home Edition die met elkaar verbonden zijn via mijn Telenet routerke. Van beide pc's is alles uitgeschakeld van de Windows Firewall en geen van beide pc's heeft 1 of ander beveiligingsprogramma staan.
Als ik de werkgroep open kan ik via de ene pc naar de andere zonder problemen, alleen kan ik van de andere pc niet op de ene. Als ik op de pc klik, krijg ik de melding:

\\Steven-kamer is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerbron. Neem contact met de beheerder van de server als u wult weten of u toegangmachtigingen hebt.

Toegang geweigerd.

Kan er mij aub iemand verder helpen, want ik vind het nogal bizar dat het wel lukt via de andere pc.

Mvg

Steven Desnyder

Ik heb al zitten googlen en zie idd overal staan dat het volgende moet aangevinkt worden:

"eenvoudig delen van bestanden", maar als ik mijn geavenceerde opties overrloop via de mapopties kan ik het nergens terugvinden.
In bijlage een prtscrn.

Bijlagen

• Mapopties.JPG
    Mapopties.JPG
    57 KB · Weergaven: 85
Je moet het heel simpel houden.
Ga naar de verkenner, ga op een willekeurige map staan en klik rechts. Nu kun je de optie delen kiezen.

Maar er staan bestanden gedeeld hoor.
Als ik via Deze Computer naar Gedeelde documenten ga, dan staan er enkele mapjes in.
oa: Gedeelde afbeeldingen, gedeelde muziek, gedeelde video, microsoft.

Dit op de pc waar ik niet op kan...

Maar er staan bestanden gedeeld hoor.
Als ik via Deze Computer naar Gedeelde documenten ga, dan staan er enkele mapjes in.
oa: Gedeelde afbeeldingen, gedeelde muziek, gedeelde video, microsoft.

Dit op de pc waar ik niet op kan...

Het concept van Gedeelde documenten is voor het delen van bestanden tussen gebruikers op dezelfde pc, niet voor het delen met andere pc's. Noem het een gezamenlijk opslaggebied waar iedereen die dezelfde pc gebruikt iets op kan zetten en weer vanaf kan halen (soort uitwisselgebied dus).

Ga dus gewoon enkele mappen delen op het netwerk, zoals Pasja heeft voorgesteld.

Tijs.

Zoals eerder vermeld in mijn vorig bericht staan er dus wel degelijk mappen gedeeld op beide pc's.

Zie bijlage: dit is de gedeelde map op de pc waar ik niet op kan.

Bijlagen

• Gedeelde documenten.JPG
    Gedeelde documenten.JPG
    42,9 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
En zoals ik al gemeld heb zijn dat mappen die niet vanaf het netwerk te benaderen zijn, alleen lokaal op de pc. Je ziet ze wel, dat klopt, maar je kunt er niet bij vanaf het netwerk, alleen lokaal op die pc.

Je zult dus (zoals pasja zei) andere map(pen) moeten delen op de manier zoals hij heeft aangegeven, die zullen dan niet alleen zichtbaar maar ook toegankelijk zijn op het netwerk.

Tijs.

Ik heb het nu nogmaals geprobeerd.
Dus gewoon de map "Medion" gedeeld (*zie bijlage), en nog steeds krijg ik geen toegang tot de pc. Dit is toch wat jullie wouden zeggen?

*De printscreen in de bijlage is van de pc waar ik ging toegang toe krijg.

Groeten Snitsel

Bijlagen

• Gedeelde map.jpg
    Gedeelde map.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 83
Laatst bewerkt:
Snitsel,

Je hebt nu dus de map Medion gedeeld. Je zegt erbij dat die map Medion niet te benaderen is vanaf andere pc's in je netwerk.
Enige logische verklaring die ik daarbij me kan voorstellen zijn firewall-instellingen.
Schakel tijdelijk alle firewall achtige zaken eens uit (dus de Windows Firewall, firewalls van McAfee, Comodo, Norton, ZoneAlarm etc. uitschakelen), en vertel ons wat er van die Medion-delende pc te zien is op het netwerk.

Doe ook (zodra je bovenstaande al goed gezet hebt, en je er tóch niet bij zou kunnen) eens (als test) het volgende:
1. Achterhaal het ip-adres van de Medion-delende computer door aldaar het volgende te doen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig -> Schrijf op het daar gemelde IP-adres
2. Ga naar een computer die nu (nog) niet bij die Medion gedeelde map kan, en doe daar het volgende:
Start -> Uitvoeren -> \\het_ip_adres_dat_je_bij_1_hebt_opgeschreven
Dus stel dat je bij 1. ip-adres 192.168.1.33 had opgeschreven, doe je dus op een andere computer in je netwerk:
Start -> Uitvoeren -> \\192.168.1.33

We horen wel wat hieruit gekomen is.

Tijs.

Heb je bestands en printerdeling aanstaan in de verbindingsopties?
(Klikken op het dubbele icoontje met de twee beeldschermen in de taakbalk. Status/eigenschappen/algemeen kiezen enz.)

Staat er een gastaccount aan? Configuratie/beheer enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan