Toegang via Extern Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje.
Op mijn Prive Computer heb ik windows XP Professional staan.
Op mijn laptop idem dito.
Nu wil ik via extern bureaublad een verbinding maken vanaf mijn laptop met mijn privé pc.
Op veel websites, waaronder ook die van microsoft, wordt mij het volgende verteld:

Ga naar menu start, druk met de rechter muisknop op 'Eigenschappen'
Ga naar het tabblad 'Extern'
Zet het selectievakje 'Gebruikers mogen via Extern Bureaublad verbinding maken met deze computer' aan.

Maar ik heb helemaal geen tabblad 'Extern'

Ik wil ook niet gaan werken met Teamviewer o.i.d., omdat ik dat:
1. Erg langzaam vindt
2. In ons netwerk is de mogelijkheid voor teamviewer o.i.d. minimaal en het werkt dus in 99% van de gevallen niet.

Iemand een idee hoe ik toch voor elkaar krijg wat me eerst niet lukt?

Groet, Jochem

Laatst bewerkt:
Ok, dat klopt inderdaad niet helemaal:

Als (een) Beheerder uitvoeren.
Start, Deze computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen, tabblad Verbindingen van buitenaf, Extern bureaublad, Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken AAN vinken, des-gewenst/noods Externe gebruikers selecteren (bij voorkeur Standaard of Gast), Toepassen, OK. Herstarten.

Kan ook als Standaard of Gast gebruiker.
Vanaf de andere computer: Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Verbinding met extern bureaublad.

Laatst bewerkt:
Je zult wel een fout maken: een van de 2 zal wel xp Home of xp Starter hebben, en daar heb je geen Extern Bureaublad (alleen een client programma, niet het serverprogramma)???

Tijs.

Nee het is echt 100% zeker win xp Pro!
0ok als beheerder uitvoeren werkt niet.

Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
Daar moet dat tabblad voor Externe toegang / Verbindingen van buitenaf staan.
Daar zou je het aan moeten kunnen zetten.
Indien niet, dan is er een probleem in xp of het is niet xp prof.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee helaas.
Ik heb even een screenshot bijgevoegd.
Dan zie je dat:
1. Het tabblad er niet staat
2. Dat het toch echt pro is.

eigenschappen.JPG

@DJJochem: Wéér een standaard Windows XP tabblad 'zomaar' weg, zoals eerder bij Apparaatbeheer (zie je vorige vraag over drivers die je zocht)?? Uiterst vaag... :rolleyes:

Andere manieren die je kunt proberen om het aan te zetten:
a. link, dus via aanpassingen in de Registry, gebruik makend van regedit.exe: Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
b. Dezelfde wijziging van a. kun je bereiken met het reg.exe commando in CMD.exe: Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
en daar uitvoeren:
reg.exe add "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server" /v fDenyTSConnections /t REG_DWORD /d 0 /f
Daarna de pc herstarten.

NB: Zorg (na aanzetten) ervoor dat in de firewall op die pc/laptop toegang via Extern Bureaublad is toegestaan. Indien je de Windows Firewall gebruikt:
Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl
tabblad Uitzonderingen
Vinkje in Extern Bureaublad zetten en op OK klikken.
[Indien Extern Bureaublad daar niet staat, Poort toevoegen... kiezen en daar poort 3389 TCP toevoegen, met naam Extern Bureaublad. Bestaat die poort al als uitzondering, dan krijg je daar een melding over.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Ten eerste was het tabblad bij apparaatbeheer tijdelijk 'onzichtbaar' en niet voor altijd weg.
Anyway, de manier van het register aanpassen heeft gelukkig gewerkt!
Bedankt!

Groet, Jochem

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan