Toegang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Op diverse bestanden/plaatsen in de verkenner zie ik een slotje.
Als ik die wil openen krijg ik steeds bvb :Toegang 1.jpg

Heb al diverse zaken uitgeprobeerd (Google) zonder resultaat.
Help !
 
Als dit niet jouw eigen data zijn.... maar van een andere user.... mag je er niet komen..
Verbaasd soms?

Wel als administrator... maar als daar privacy gevoelige gegevens staan.... is dat niet netjes om er rond te snuffelen...:eek:
 
Als dit niet jouw eigen data zijn.... maar van een andere user.... mag je er niet komen..
Verbaasd soms?

Wel als administrator... maar als daar privacy gevoelige gegevens staan.... is dat niet netjes om er rond te snuffelen...:eek:
 
De eigendomsrechten in je account goed instellen als het je eigen pc is. Of openen met "explorer"in het zoekvak en kiezen voor openen als administrator. (rechts klikken).
 
Je bent dus ingelogd als gebruiker Jean?
 
Die map is eigenlijk geen map ... maar een zgn symbolic link naar AppData.
Ik kan die ook niet openen en dat was imho altijd al zo...
Als je tijd hebt... kun je vast nog meer van die simlinks vinden die je mogelijk ook niet kunt openen.
Want wat wil je er mee?
Het is een link naar AppData en daar kun je in.
Waarom MS daar voor gekozen heeft? Effe Bill een mailtje sturen?:d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik heb al een ganse tijd problemen bij het opmaken van nota in Word en blokkeert. Moet er bij aangeven dat mijn Office van 2000 is, maar ook, dat enkel in Word dergelijk probleem heb en bvb niet in Excel.
In Helpmij vond ik dit:

"Afhankelijk van de Word versie zou het opsporen van de normal.dot en vervolgens het verwijderen van die .dot ook wel eens kunnen werken. Word maakt automatisch een nieuwe normal.dot aan bij een volgende opstart"
Ik wou dat dus uitproberen, maar hiervoor moest ik dit doen: "C:\Documents and Settings\jouwgebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen"...en dat gaat dus niet: toegang geweigerd.
 
Dit probleem heb al sinds Windows 10. Heb dus ook al eens, maanden geleden, de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Kreeg wel net voor het einde van de install een probleem kadertje dat een probleem aangaf...maar tweemaal op "enter" klikken en installtie was wel OK.

Gebruik inmiddels, voor alle zekerheid, Libreoffice...voor nota's...
Maar wou het voorstel normal.dot eens proberen, niet dus.
 
Je zit ook fout.
Het moet:
C:\gebruikers\-gebruikersnaam-\AppData\Roaming\.......zijn
 
Of in de adresbalk dit intikken:
Code:
%appdata%
 
Uit mijn hoofd is 'application data' een overblijfsel uit het XP tijdperk en bestaat die alleen nog voor compabiliteit van sommige programma's.
 
Maestro, heb :\gebruikers\-gebruikersnaam-\AppData\Roaming\....resultaat :Toegang 3.png
wat moet ik daar vinden ?
 
Ik begrijp wat je bedoelt.
Moet er bij aangeven dat mijn Office van 2000 is, maar ook, dat enkel in Word dergelijk probleem heb en bvb niet in Excel.
.............. hiervoor moest ik dit doen: "C:\Documents and Settings\jouwgebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen"...en dat gaat dus niet: toegang geweigerd.
Mss een volgende keer handiger om dit meteen erbij te zetten.... dat was 0% duidelijk dat het om Office 2000 ging:(

Je gebruikt Office 2000... met support voor Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT 4.0 SP3, Windows 2000, Windows XP, Windows Vista...
Tja daar horen andere app data mappen bij..... dus deze:
On Windows 98 and Windows Me %windir%\Application Data
On Windows 2000 and Windows XP %USERPROFILE%\Application Data
On Windows Vista and later %APPDATA%

Kijk... daar heb je je "%windir%\Application Data en %USERPROFILE%\Application data mappen voor jouw dot bestanden e.d.....
Blijkbaar kan Windows Vista er nog mee overweg...en zelfs nog hogere windows versies en blijkbaar gaat dat bij jou met Excel goed maar met Word 2000 niet goed.... die ziet alleen de simlink "Application Data"... en dan loopt ie op vast, jouw probleem dus....

Waarom?

Probeer eens:
Zet het dot of andere opmaak profiel bestand in Win10 in %APPDATA%
Vervolgens kies je met de R-muis voor "openen met" en kies daar voor "altijd open" aanvinken en dan de Word 2000 exe.
Dan zou er een permanente link tussen dot en Word 2000 moeten zijn....
In in de opties van Word 2000 kon je toch ook kiezen via het extra menu voor de locatie van allerlei zaken... kun je daar ook de locatie van de dot bestanden aangeven?

Ik wou dat dus uitproberen, maar hiervoor moest ik dit doen: "C:\Documents and Settings\jouwgebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen"...en dat gaat dus niet: toegang geweigerd.
Dat dit niet lukt lijkt me logisch... is zelfs.....van Windows.... XP....
 
Laatst bewerkt:
Je was toch opzoek naar normal.dot?
De puntjes .... waren bedoelt dat je zelf daar de rest invulde (zoals je al eerder aangaf)
 
@route 99
De reactie van Windows klopt helemaal, 'application data' is alleen een doorverwijzing naar Appdata voor programma's die application data verwachten, je hoeft dus helemaal niets aan te passen, dat doet windows zelf, daarom bestaat die map en heb je er geen toegang toe.
 
Mss kun je door dit te forceren.... de prompt voor de normal.dot ... je het voor elkaar krijgt?
https://support.microsoft.com/nl-nl...-the-changes-to-the-normal-dot-or-normal-dotm

In het plaatje daar zie je ook de "file locations" die ik bedoelde, kijk daar dus ook.

Lees vooral ook dit stuk ook goed door wat Word verwacht als opstartmap:
Tijdelijke oplossing
WLL-invoegtoepassingen en sjablonen in de opstartmappen van Office van Word en mappen verwijderen

Wanneer u Word start, laadt Word automatisch sjablonen en invoegtoepassingen uit de opstartmappen. Problemen in Word kunnen zijn van conflicten of problemen met een invoegtoepassing. Om te bepalen of een item in een opstartmap het probleem veroorzaakt, kunt u de map tijdelijk leegmaken.

Word laadt items uit de opstartmap van Office en de opstartmap van Word. Ga als volgt te werk om items te verwijderen uit de opstartmappen:
Sluit alle exemplaren van Word af. Als u Word als e-maileditor gebruikt, moet u dat u ook Outlook afsluiten.
Dubbelklik op Deze Computerop het Windows-bureaublad en zoek de opstartmap van Office. De standaardlocatie is:
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Startup
Opmerking Voor versies van Office 2000 en eerder is de map Office Office. Voor Office XP wordt de Office -map Office10. Voor Office 2003 is de Office -map Office11.
Sleep alle items uit de map Opstarten naar het bureaublad. (Of maak een map op het bureaublad en sleep alle items naar deze map).
..............................................

291352b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan