Toegangsmachtiging voor een netwerkbron

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo Bijvoet

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
In een thuisnetwerk heb ik een Acer laptop (Windows XP) en een HP desktopcomputer (Windows XP Pro) opgenomen. De Acer is draadloos en de HP is bedraad aangesloten op de router.

Op de Acer kan ik de (gedeelde) documenten van de HP zien en bewerken. Als ik echter andersom op de HP de Acer wil openen om de gedeelde documenten te zien krijg ik het bericht: "\\Laptop is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron".

De HP is 2e hands (z.g.a.n.) en door de verkoper voorzien van geheel nieuwe software. De HP is eerder geleast geweest bij een bedrijf.

Wie kan me helpen?

Bijlagen

• schermfoto.JPG
    schermfoto.JPG
    41,7 KB · Weergaven: 101
Maak eens op allebei de machines dezelfde gebruikersaccounts aan,,(met gelijk wachtwoord) en zorg dat allebei de machines in dezelfde werkgroep zitten.

Beide PC's zitten in dezelfde werkgroep en hebben uitsluitend een beheerdersaccount met dezelfde gebruikersnaam en geen wachtwoord. Zelfde probleem.

Laatst bewerkt:
Zelfe wachtwoord op beide PC's ingevoerd. Krijg weer dezelfde foutmelding. Laptop ook bedraad op de router aangesloten. Ook niet de oplossing.

Open regedit en zoek naar deze key:
>> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa.
>> In het rechterscherm zoek je naar Restrictanonymous. Dubbelklik hierop
>> en geef deze de waarde 0 (nul)
>>
>> Zoek dan naar deze key:
>> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters.
>> In het rechterscherm zoek je UseDomainNameDevolution. Weer op dubbel
>> klikken en ook deze geef je de waarde 0 (nul).
>>
>> Nadat je dit gedaan hebt ga je naar de eigenschappen van je
>> netwerkkaart
>> en haal je het vinkje weg bij TCP/IP.(onderin het lijstje)
>> Herstart nu je PC (je hebt nu geen internet verbinding!) en zet het
>> vinkje weer terug en herstart de pc. Het kan even duren voordat het
>> netwerk goed werkt, nadat er veranderingen in zijn aangebracht. Laat de
>> pc's vijf minuutjes met rust.

Bedankt

Heel hartelijk bedankt.
Ben niet zo erg thuis in het register, dus heb het advies afgedrukt en zal het heel voorzichtig gaan proberen als ik wat meer tijd heb. Eenzijdige verbinding met gedeelde documenten is op dit moment ook voldoende. Sluit daarom voorlopig mijn vraag af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan