Toegankelijkheidsopties in het configuratiescherm is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pizzaeter

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2011
Hallo beste mensen,

De cursor van mijn windows xp is bij het typen, hier dus ook, een knipperend irritant blokje in plaats van streepje. Ik heb al wat lopen zoeken op internet en zou iets moeten veranderen bij de toegankelijkheidsopties. Maar toegankelijkheid staat niet in mijn configuratiescherm. Het staat niet uitgeschakeld in het register bij 'dont show'.
Wat kan ik hier aan doen of is er een andere manier om mijn cursor te veranderen?

Bij voorbaat dank

PS: Ik heb hem nog maar kort, tweedehands dus, als hobbycomputer. Verder werkt hij prima, alleen die cursor is vreselijk irritant!:(

Hallo Pizzaeter.

Om deze optie aan of uit te zetten, klik je in Windows XP op »Start«, »Configuratiescherm«, »Toegankelijkheidsopties« en »Toegankelijkheidsopties«. Op het tabblad »Weergave« vind je onder »Opties voor de cursor« een schuifbalk waarmee de breedte is in te stellen. Sluit het venster met »OK«. Zou moeten kunnen.

Bedankt manamana voor je reactie.
Jammer genoeg ben ik hier niet mee geholpen, omdat zoals ik al zei in het configuratiescherm alles staat, behalve de toegankelijkheidsopties. :confused:
En ik heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen. Iemand enig idee? Of kan ik misschien op een andere manier bij deze opties komen zonder het configuratiescherm?

Het probleem is opgelost! :)

Het bleek dat er totaal geen verwijzing stond in de map 'WINDOWS'-'system32' naar de toegankelijkheidsopties. Logisch dat dit er niet stond dus...
Toen ik deze verwijzing van 'WINDOWS'-'Servicepackfiles'-'i386' naar 'WINDOWS'-'system32' had gekopieerd, stond toegankelijkheidheidsopties wel in het configuratiescherm. Het gekopieerde bestandje heet trouwens access.clp.
Hierna kon ik gewoon de tips van manamana opvolgen en is het blokje ervandoor.
Bedankt iedereen! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan