• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toegevoegde spaties bij kopieren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pf.de.vries

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Goedendag,

Ik heb een bestand waar namen worden samengesteld in een personeelslijst.
Vanuit deze gegevens kan ik mijn mensen aan een groep toedelen in het vulplan.
Na realisatie worden deze gegevens vanuit het vulplan gekopieerd naar een gegevenstabel.

Daar blijkt echter dat er om een of andere reden soms extra spaties worden toegevoegd??

Wie kan mij verklaren wat hier gebeurd?

Ik heb het bestand meegestuurd ter verduidelijking.

Alvast bedankt.

Pascal de Vries

Bijlagen

Je hebt in kolom B, blad Personeel, formules zoals

=G6&", "&E6&" "&F6

Daar komen dus extra spaties als niet alle cellen ingevuld zijn.

Wigi

Dat snap ik Wigi,

Maar deze manier van noteren is toch voor dezelfde persoon elke keer hetzelfde?
oftewel, bv Ammrina Chuwonpad zou elke keer 1 extra spatie moeten hebben omdat zij geen tussenvoegsel heeft; maar zij heeft in het gegevenstabel soms 1, soms 2 en soms 3 spaties.

Geef eens duidelijker aan wat invoer is of formules, welke code je uitvoert, en waar het resultaat staat dat dan verkeerd is.

Wigi,

In Blad Personeel wordt een naam samengevoegd in kolom B
In het Workbook heb een naam gedefineerd (Naam) van de waarden in Kolom B in Blad Personeel
In Blad Vulplan selecteer ik een persoon middels validatielijst uit Naam
Daarna worden uiteindelijk de verschillende Rijen uit Blad Vulplan middels een Macro naar Blad Gegevenstabel gekopieerd.
In het Blad Gegevenstabel staan ineens soms extra spaties...

Op je blad personeel staan bij sommige namen spaties. Markeer de drie namenrijen en haal de spaties weg met zoek naar spatie en vervang door niets. Verander de samenvoegformule in
Code:
=G6&", "&E6&ALS(ISLEEG(F6);"";" "&F6)
dan ben je ook de spaties aan het eind kwijt. Hoe die gegevenstabel wordt gevuld, zie ik niet.

Laatst bewerkt:
Dag Rob,

Dank je wel voor je inbreng.
Ik heb je advies opgevolgd, en dit voorkomt zeker onnodige spaties. Dank je wel.
Ik weet alleen niet precies of dit nu mijn probleem oplost.
Ik zal het in de gaten houden.

Zoals gezegd, op een of andere manier worden er soms wel en soms niet extra spaties toegevoegd. Zoals het voorbeeld wat ik eerder gaf.

In ieder geval staan er geen onnodige spaties meer aan de basis.

Groeten,

Pascal

Om spaties te wissen heb je toch de formule trim(eng) spaties.wissen(nl)
Code:
=TRIM(G6&", "&E6&" "&F6)

Willem,

Dan ben je ook bij 'Bergen van, Jan' de spatie tussen naam en voorvoegsel kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan