Toenemend verlies van programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleyC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
3
Sinds 2 weken terug krijg ik bij meer en meer programma's dezelfde foutmelding. namelijk:

"De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing voor meer informatie"

Ik maak gebruik van Windows Vista Home Premium op een standaard Asus G50V. voor geïnteresseerden in de specs:
Intel Core 2 Duo T9400
NVIDIA GeForce 9700M GT
4GB RAM

Het begon met Windows Live Messenger. al snel volgden ook Media Go (software voor overdracht tussen een Sony Ericcson toestel en een pc) en verscheidene games. aangezien het probleem zich in meerdere programma's voor begint te doen neem ik aan dat het hier om een OS gerelateerd probleem gaat.

Ik heb zelf al stappen ondernomen, zoals het opschonen van de registers en het installeren van alle updates van Windows. ook heb ik al een aantal drivers ge-update, virusscanners verwijderd en andere bemoeizame programma's zoals TuneUP live utilities. ook van het zoeken in het 'gebeurtenislogboek Toepassing' werd ik niets wijzer. daar staat namelijk alleen de fout "De module is niet gemaakt, mogelijk is deze niet juist geïnstalleerd." waar ik ook geen enkele oplossing voor heb kunnen vinden. hierna heb ik herstelpunten gebruikt, ook van ruime tijd voordat de problemen begonnen. dit haalde ook niets uit.

ik ben nu echt ten einde raad. Windows 7 installeren is een optie, maar dat is niet mogelijk binnen de komende 2 maanden. vandaar mijn smeekbede om hulp :(
 
re

ik zou zeggen de harde schijf een volledig leegmaken hdd formatteren (de trage manier) duurt ongeveer 1uur +-

en dan uw Windows opnieuw installeren dit zal sneller gaan dan de oorzaak gaan zoeken waar het misgelopen is , vermoedelijk was het een rootkit maar kan dit nooit zeker zijn.
 
ook dat is tot september niet mogelijk. ik woon gedurende de zomervakantie bij mijn ouders thuis. Mijn schijven voor Windows Vista en Windows 7 liggen beide nog in mijn eigen woning, omdat ik dit soort problemen niet aan had zien komen. toch bedankt voor de tip. voor het installeren van windows 7 zal ik de gehele schijf legen en defragmenteren.
 
Virusscanners en TuneUp doen amper kwaad, ik gebruik ze zelf ook :)

Scan je computer op virussen, en anders de hardeschijf formateren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan