Toepassen van where statement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hoi allemaal,

Ben proberen ene database te maken over vaardigheden en behaalde niveaus van die vaardigheden .

In een tabel Vaardigheden heb ik de verschillende vaardigheden ingezet.
In een tabel kennismatrix geef ik aan welk niveau behaald moet worden naargelang de afdeling waarin je werkt en naargelang de funktie die je uitoeffend.

Tot hier gaat alles goed .

Maar in de tabel KennisPersoneel krijg ik het niet voor elkaar om als ik een persoon heb geselecteerd (die in een bepaalde afdeling werkt en een bepaalde functie uitoefend)om de juiste vaardigheid daarbij te krijgen(afkomstig van de tabel KennisMatrix )

ALs ik in tabel KennisPersoneel een where criteria FunktieID =1 handmatig ingeef bij funktie krijg ik enkel de vaardigheden van funktie 1 ...Maar ik wil dat dit automatisch bepaald wordt afhangkelijk van de persoon die geselecteerd is .

Heb een bijlage gemaakt om het ene beetje duidelijke te maken.

Groetjes
Romain

Bijlagen

Heb een nieuw en kleiner voorbeeldje gemaakt om - wat ik denk - de plaats van het probleem weer te geven .

In onderstaand voorbeeld heb ik een tabel personeel met verdeling
WerknemersID
Achternaam
Voornaam
CrewID
Afdeling

tabel Afdeling en tabel Crew zijn verbonden via een relatie entabel Crew is verbonden met tabel personeel.

Nu zou ik willen dat als ik in de tabel personeel de crew wijzig dat daarbij de gerelateerde afdeling ook wijzigt.

Groetjes
Romain

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan