• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toepassing in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

VdBrouwert

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
In Excel heb ik een aantal knoppen naast elkaar gezet waardoor iedereen die het gesharde bestand opent, snel en gemakkelijk veel relevante informatie kan oproepen.

Nou is Excel mss niet de beste oplossing, maar anyway zou ik dat graag meer in de vorm van een toepassing hebben. Dus in ieder geval niet visueel zien dat je Excel opent...

Hoe kan ik dat doen?

Alvast bedankt!

Tim

Hoi Tim,

Onmogelijk. Je kan enkel iets vergelijkbaars maken via VBA. Maar bij het openen van het bestand krijgt de gebruiker toch steeds de vraag om macro's in te schakelen, en dan ziet ie wel even Excel.

Voor wat je bezig bent, is Access al meer geschikt (Ophalen van gegevens). Maar dan merk je weer dat je met Access bezig bent.

Misschien overschakelen naar Visual Studio .NET (Visual Basic)

De code voor Excel:

Application.Visible = False

Let op met wat je bezig bent.

Luc

tx voor de info...

weer een reden om mijn baas ervan te overtuigen dat VB aangeschaft moet worden...;)

Hoi Luc,

Ik wilde graag de download manager proberen op je website, maar krijg dan een login schermpje (zie bijlage).
Wat moet ik doen om een login te verkrijgen?

John

Hallo John,

Uw bijlage is hier niet te zien. Maar waarschijnlijk heb je het Framework niet op je computer gemonteerd. Dit wordt trouwens ook op m'n website vermeld.

Je kan het framework downloaden via Microsoft (Adres op m'n website), en vervolgens zal het installeren vanzelf gaan.

Dit framework is gratis, en heb je ook nodig indien je andere Visual Basic Studio.NET toepassingen zou gebruiken.

Luc

Hoi Luc,

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas kom ik nog niet toe aan het framework. Als ik wil downloaden van je website, wordt gevraagd om een login en een password....
Hoe kom ik aan een login voor je site?

Hallo Jeroen,

Op mijn website zit geen paswoord. En ook het bestand zelf is vrij. Ik zie ook aan de bezoekersaantallen dat er nog volk op komt. En ook ikzelf heb geen problemen op op m'n eigen site te komen. Het moet dus wel iets bij jou zijn. Ik heb overigens al reaktie gehad van andere mensen die het bestand van m'n site hadden gehaald (die vonden het zeer goed)... waaruit ik opmaak, dat het er toch af te halen is.

Indien je me een mail stuurt, kan ik zelf het bestand naar jou doormailen.

lucheyndrickx@skynet.be

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan