toepassingsfout 0x0000006 Windows kan niet worden gestart lsass.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

RojP

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2016
Berichten
23
Mijn oude compaq computer met XP gebruik ik voor mijn oude floppy's. Op 'n keer viel de pc uit (zwart scherm). Bij opnieuw opstarten kreeg ik de melding:
"Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software. Meld dit probleem als: de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden. LSASS.EXE: toepassingsfout 0x0000006. Kan de toepassing niet juist installeren. Klik op OK om de toepassing te beëindigen."
Bij elke nieuwe start steeds dezelfde melding.
Wie heeft hier een oplossing voor?
 
Wat heb je al gevonden en geprobeerd?
 
Kan u opstarten in Veilige modus, met F8 herhaaldelijk indrukken bij het starten? Door het herhaaldelijk indrukken voorkom je dat je het juiste moment mist. Het probleem met software kan dan misschien worden verholpen. Windows repareer je met de opdracht sfc /scannow.

Draai eens de setup van XP wanneer u eenmalig opstart met het XP schijfje. Je drukt dan niet op Repareren maar laat Setup lopen tot na de landen en taal keuze en tot aan de bevestiging van waar XP moet worden geïnstalleerd. Windows setup is zo gemaakt dat bestaande installaties worden gezocht en opstarten automatisch wordt gerepareerd. In dat geval start de computer uit zichzelf opnieuw op.
 
LSASS.exe is een benodigd toepassing voor het opstarten.
Repareren(vervangen van systeembestanden) is je enige redding met behoud van je data en geinstalleerde software.
Overigens heb je al voor een paar euro een usb floppy drive.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan