toepassingsfout bij opstarten 0xc0000005

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkienjet

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Hallo,

Ik heb een Asus Eee 900HD laptop met XP HE en heb een probleem..

Als ik de laptop opstart krijg ik de toepassingsfout 0xc0000005. Ik moet op OK klikken om de toepassing te beindigen. doe ik dit, dan krijg ik een zwart scherm met alleen de cursor nog zichtbaar...

ik heb geprobeerd om in veilige modus op te starten, maar ook dit lukt niet. dan krijg ik dezelfde melding..

Wie kan mij hier bij helpen? Ik vind wel veel info hierover, maar allemaal gebonden aan een programma of internetsite..

Is zo'n laptop te resetten? er zit aan de achterzijde wel zo'n klein gaatje maar geen idee waar die voor dient?

Groet,

Jose

gevonden in een ander topic bij helpmij van lokoloko:
Kijk hier eens
http://www.updatexp.com/0xC0000005.html
http://www.microsoft.com/technet/pro.../sp2mempr.mspx

Dit probleem kan optreden als een systeemthread een uitzondering genereert die niet wordt afgevangen door de foutenhandler. Dit probleem kan onder de volgende omstandigheden optreden:

Er is onvoldoende ruimte beschikbaar op de vaste schijf. Als dit probleem optreedt nadat u de computer voor het eerst opnieuw opstart tijdens Windows Setup of nadat Setup is voltooid, is er mogelijk onvoldoende ruimte beschikbaar op de schijf voor het uitvoeren van Windows.

Incompatibel BIOS. Als dit probleem optreedt nadat u de computer voor het eerste opnieuw opstart tijdens Windows Setup of nadat Setup is voltooid, is het computer-BIOS mogelijk incompatibel met Windows.

Incompatibele videoadapterstuurprogramma's.

Beschadigd RAM-geheugen (Random Access Memory).
Een beschadigd stuurprogramma of een beschadigde systeemservice.

Een incompatibel programma voor extern beheer van een andere leverancier. Als het probleem te maken heeft met het bestand Win32k.sys, kan de oorzaak een programma voor extern beheer van een andere leverancier zijn.

dus eigelijk wil ik weten hoeveel geheugen je in de computer hebt.
hoe groot is je harde schijf en hoeveel ruimte is daar van gebruikt.

Bedankt voor je snelle reactie..

Ik had dat bericht inderdaad al gezien.

Het geheugen vol kan het niet zijn, ook niets met RAM geheugen.
En al is het geheugen vol, hoe los ik dat dan op?

de BIOS... daar heb ik niet zo heel veel verstand van.. kan dat ineens incompatible worden ook als je daar niets mee doet?

Er is verder niets op geinstalleerd of iets dergelijks. mijn dochter gebruikt deze laptop voor huiswerk en muziek luisteren. meer niet. ja.. msn..

maar het vervelende is.. hoe kun je fix's, updates, scans doen op een computer die niet meer opstart? want dat wordt overal aanbevolen....

ik weet het dus even niet meer....

Jose

Je zou een UBCD kunnen downloaden. Dat is een bootCD met diverse reparatie en scan programma's.

De Eee 900HD had toch geen CD speler? En volgens mij een SSD?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan