Toepassingsfout cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

tclaesse

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Berichten
240
Mijn probleem is hetvolgende : Bij het afsluiten van mijn pc zie ik geregeld deze toepassingsfout : "DE INSTRUCTIE OP 0x77e5a67a VERWIJST NAAR GEHEUGEN OP X00BB1134.DE LEES-OF SCHRIJFBEWERKING ("WRITTEN") OP HET GEHEUGEN IS MISLUKT".

Het gevolg is dat, als ik mijn pc terug opstart, meerdere malen op 'eject' moet duwen vooraleer de cd-rom de informatie kan lezen. Hoe kan ik deze toepassingsfout uitschakelen ? Eens mijn cd-rom draait kan ik om het even welke schijf er insteken zonder problemen. Zet ik m'n pc af dan leest hij niet direct de informatie. Het rare is ook dat hij wel automatisch opstart als de pc een halve dag heeft afgestaan. Echt frustrerend! Ik draai op Windows Xp en heb via apparaatbeheer geen enkel geel uitroepteken gemerkt aan de eigenlijke drivers (cd-rom en cd-writer). Wie kan me helpen ?
 
CD loopt vast ?

Het lijkt er op dat XP niet goed met je CD kan omgaan als zijn geheugen (van de CD) niet leeg is.

Heb je al geprobeerd bij MicroSoft update te kijken of hij nieuwe drivers ziet voor jouw computer.

Is mij bij een sweex soundkaart overkomen.

Groet,

Eric.
 
Al enkele tijd problemen met cd-rom station (is tegelijkertijd cd-rom schrijf- en afspeelstation !) : 't wil niet meer openen !
Noch handmatig, noch met aanklikken van 'uitwerpen' onder Deze computer !

Kan iemand me een oplossing geven voor dit probleem ?

Groetjes en bedankt,
Doke
 
@doke2,

Het is wat verwarrend als je een nieuwe vraag stelt in een bestaande thread.

Nu jou probleem,
Brand er wel een ledje op de cd-rom speler ?
kijk evt of de kabels goed aangedrukt zitten in de speler.
Je kan als het goed is aan de voorkant met een paperclip de lade openen, zoek even naar het gaatje.

@tclaesse,

Heb je al een systeem herstel geprobeerd ?
Leeg ook je mappen eens "temp + temp internet"deze vind je onder je acount bij local settings, het is een verborgen map, dus deze moet je eerst zichtbaar maken bij je map opties.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan