Toepassingsfout in inetinfo.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Berichten
3.662
Ik gebruik Windows XP-professional.
Bij het afsluiten van de computer krijg ik de melding dat er een toepassingsfout is in inetinfo.exe.
Deze melding komt alleen bij het afsluiten van de computer, niet bij het afmelden (wisselen van gebruiker). Na het drukken op de OK knop sluit de computer verder correct af. Er zijn geen foutmeldingen in de diverse windows logs te vinden.

Sinds de melding verschijnt is het ook niet meer mogelijk om te internetten met de computer.
Ik heb een gedeelde internet verbinding (kabel) via een sitecom DC202 router.
De overige computers op het netwerk kunnen nog wel internetten.
De router fungeert ook als DHCP server en deelt IP adressen uit in de range van 192.168.123.2 t/m 192.168.123.51

De computer die de foutmelding geeft heeft IP adres 192.168.123.105 ?!?!?!?!?

Ik heb afgelopen week wat software geinstalleerd (visual studio .net) en vermoedde dat dat de oorzaak was. Ik heb die software weer verwijderd, dat heeft niet het gewenste effect (geen foutmelding bij afsluiten en een werkende internet verbinding).

Ook het vast instellen van het IP-adres (in plaats van dynamisch toe laten kennen) heeft niet het gewenste effect.

Iemand enig idee hoe ik de foutmelding bij afsluiten weg krijg en hoe ik de internet verbinding weer aan de praat krijg?
 
Kun je wel tussen de PC's zelf pingen? Kun je vanaf de probleem-pc wel internetadressen pingen?

Er staan in de KB van microsoft wel wat dingen over inetinfo.exe maar een exacte foutmelding is dan wel makkelijk. Als je op Engelse pagina's zoekt dan heb je veel meer hits
 
Mogelijke oplossingen:

Delen van internet uit staan op alle pc's ??
Router uit / aan zetten door spanning eraf te gooien.

Wat je tot slot nog kunt proberen:
Zet bij de eigenschappen van de netwerkkaart eens dat je 10Mbit wil gebruiken en niet "auto" of 100 Mbit.
Sommige 10/100 Mbit netwerkkaarten zijn volgens mij niet compatible met andere merken 10/100 Mbit routers...

Ik heb overigens zelf ook een probleem met een netwerkkaart die alleen maar op 10 Mbit werkt en eigenlijk wel op 100 Mbit zou moeten kunnen werken.
Maar dat maakt niet uit, die ligt nu in de voorraad-kast als "nood".

Succes
 
Bedankt voor de snelle reactie!
Internet verbinding doet het weer.
Ik heb twee routers in mijn netwerk. 1 daarvan fungeert als DHCP server. Iemand had in de andere router ook de DHCP server aangezet.

Blijft nog over de foutmelding bij het afsluiten van XP.
Heeft iemand daar nog een tip voor?
 
De volledige foutmelding:

Inetinfo.exe - toepassingsfout

De uitzondering unknown software exception (0x80000003) is opgetreden in de toepassing op locatie 0x6d43ff8d.

Met de knoppen OK en Annuleren en daarbij de boodschap dat je met Annuleren aan debugging kan doen.

Dat heb ik geprobeerd, maar geen dubugging (had ik ook niet verwacht in de afsluitprocedure).

Zowel OK als Annuleren sluiten de computer verder af.
 
inetinfo - inetinfo.exe
Process File: inetinfo or inetinfo.exe
Process Name: IIS Admin Service Helper
Description: InetInfo is Part of Microsoft Internet Infomation Services (IIS) and is used for debugging.Seen primarily on Windows NT4/2000 Server where it provides Internet Proxy and Web Server services.

-------------------------------

Als je de internet server niet gebruikt kun je deze deïnstalleren via software > windowsonderdelen.

Gebruik je het wel, dan is het verwijderen/installeren een optie.
 
deinstalleren / installeren was de oplossing.

Thanks Tiborv!
 
unknown software exception (0x80000003)

bij mij werkt het niet deinstaleren en weer instaleren.
ik krijg die foutmelding bij het opstarten van een spel, ik vind hier nergens een oplossing op internet.
btw ik gebruik windows vista sp1
 
Welkom,

Je reageert en stelt een vraag in een topic uit 2004!

Dit is op helpmij niet de bedoeling. Graag een eigen vraag aanmaken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan