Toepassingsfout wuauclt.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Bij het opstarten van de pc gisteren kreeg ik de melding betr. een toepassingsfout van wermgr.exe.
Toen ik dit wegklikte kwam de volgende melding: wuauclt.exe - Toepassingsfout: De instructie op 0x77434435 verwijst naar geheugen ….. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt; written. Op internet gezocht naar een mogelijke oorzaak. Het schijnt dat wuauclt te maken heeft met de updateservice van Windows. Het advies het proces te stoppen via taakbeheer heeft geen succes. De melding blijft om de 30 sec. terugkomen. Af en toe (voor de afwisseling? :confused:) komt daar een andere toepassingsfout tussendoor: dllhost.exe: De instructie op 0x77104435 verwijst naar geheugen ….. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt; written.
Om te kijken of het programma niet in een andere map zit dan waar het kennelijk hoort (windows/system32), diverse virusscans uitgevoerd, oa. door Avast, Malwarebytes en Security manager. Dit leverde niets op. Een poging via systeemherstel van de irritante pop-ups af te komen is mislukt. Hierop komt de melding: systeemherstel kan het originele exemplaar vd map niet uitpakken vanaf het herstelpunt. Bron %SystemRoot%registration doel Complusstaging. Voor een leek als ik acracadabra….. Maar hopelijk weet iemand van jullie raad! Waarvoor alvast dank…….

Probeer eens de windows update onderdelen te herstellen. Gelukkig heeft Microsoft hier een soort van Fix-it voor gemaakt die dit allemaal voor je doet.
Fix-it downloaden vanaf de volgende link: http://go.microsoft.com/?linkid=9665683
Uitvoeren-> Voltooien-> Computer opnieuw opstarten en dan testen.

Beste

Het lijkt erop dat het geholpen heeft. Heel hartelijk bedankt!

Hallo.

Ik weet dat dit onderwerp al aardig oud is, maar ik heb precies hetzelfde probleem.
Ik hoop dat jullie, ondanks dat dit onderwerp oud is, mij kunnen helpen.
Dat programma met de oplosing werkte niet op mijn versie van Windows. Vrij logisch, want dit ging waarschijnlijk over een oudere versie, zoiets als Windows 7. en ik gebruik Windows 8.
Toch wil ik vragen of er nog zo'n zelfde programma bestaat voor Windows 8, want dit probleem bestaat blijkbaar nog steeds.

Bedankt!
Samuel Visser

Laatst bewerkt:
@samuelvisser,

Zoals je zelf aangeeft is het een oud topic en in de regels staat dat berichten ouder dan 3 maanden niet omhoog gehaald hoeven te worden. Om die reden zet ik er dan ook een slotje op.
Zoals je zelf aangeeft heb je windows 8, je kan in die sectie een nieuwe vraag openen en daar je probleem beschrijven, eventueel kun je een link plaatsen naar dit topic erin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan