• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.
jeroen begin eens met 1 probleem in plaats van met 4 problemen.

ik ga dit echt niet voor jou maken.

ik wil wel kijken of ik je bij het aanleren van de formules kan helpen.

jij komt met een gerichte vraag en ik zal kijken of ik je hier bij kan helpen.

Ten eerste: Ik heb nooit gezegt dat jullie iets voor mij moesten maken, maar vroeg of jullie me konden helpen.. Ben ik nou zo ongbegrijpelijk of ligt dit aan mij..

Ik kan dit niet begrijpelijker uitleggen dan dat ik het nu al doe.. Ik doe het tevens alle 4 tegelijk, omdat het met spoed is.

Tevens zouden jullie toch gewoon met een unummering de vragen kunnen beantwoorden?? Is dit nou zo moeilijk of ligt het aan mij?

Zelf zat ik eerder altijd op een ander excel forum, maar op dat forum werd ik minder geholpen door leden, doordat ze zeiden dat ik het onbegrijpelijk zou uitleggen.
Die fase zit er hier ook aan te komen.

De helpers zijn allemaal vrijwilligers, m.a.w. zij helpen in hun vrije tijd. Kreten als "spoed" zullen je zeker niet sneller op weg helpen. Wat ik niet begrijp is dat je niet wil voldoen aan de vragen van de helpers. Begin nu eens gestructureerd een vraag te stellen. Op die manier zal je stapje voor stapje naar je eindresultaat geraken. Op de manier zoals je het nu doet voorspel ik jou dat je 20 januari nog steeds geen oplossing heb. Probeer toch eens te begrijpen dat de helpers er voor jou zijn en niet andersom.

Beste Huijb,

Wat is nou eigenlijk makkelijker dan de manier van mijn vragen in #1?

Groet,

Jeroen

Wat is nou eigenlijk makkelijker dan te voldoen aan het verzoek van de helpers. Nogmaals, jij wil een oplossing, de helpers niet.

ps. dit is het laatste wat ik er over zeg. Je moet niet raar opkijken als er geen helper meer langskomt in deze topic.

Ik heb geprobeerd de vragen zo goed mogelijk te stelen, en ik zou echter niet weten hoe ik het nog beter zou kunnen stellen: tips zijn natuurlijk welkom.

Jeroen,

Ik heb gisteren een curus excel gratis online gevolgd, maar ik werd hier niet echt iets wijzer van, want dit waren de meest makkelijke dingen die ik al wist zoals het optellen, aftrekken en vermenigvuldigen..

Misschien is dit wel het makkelijkste wat er is in Excel, maar daarna komen dan toch functies zoals o.a. de ALS functie... Wellicht zoek je dan best op internet of in de helpfunctie naar informatie omtrent die ALS functie, aangezien je die nodig hebt.

Wat echter wel basis is, is dat jij in cel I61 een 3 wil zien staan. Als er geen 3 in jouw formule staat, gaat er ook geen 3 in de cel komen te staan als uitkomst.

Voor het overige sluit ik mij aan bij de andere helpers. Jouw manier van "werken" hier op het forum nodigt niet uit tot helpen. Doe zelf de vergelijking eens. Er zijn op Helpmij.nl enkel in het Excel subforum alleen al, reeds meer dan 25.000 topics gemaakt. Ik kan jou verzekeren dat de overgrote meerderheid opgelost is. Niemand is tegen jou persoonlijk, maar zonder inzet van jou en een duidelijke, stapsgewijze opbouw van de vragen, zal er geen tornooi zijn eind januari. Om eerlijk te zijn, ik kijk liever TV dan tijd te steken in dit soort topics. Maar toch wilde ik het even laten weten; als jij je houding verandert komt er misschien toch nog een tornooi eind januari. Kom dan aub niet af met: "ik kan de vragen niet duidelijker stellen". Naar mijn mening bevat de openingspost in deze topic juist niets aan bruikbare informatie voor helpers.

Aan jou de keuze. Kiezen of delen.

Wigi

In wat zou ik het dan moeten veranderen, en hoe zouden jullie mij kunnen helpen, stel dat ik mijn houding dan nog weer anders zou maken.. In nummering was het toch duidelijk volgens #1 dacht ik teminste..

In wat zou ik het dan moeten veranderen, en hoe zouden jullie mij kunnen helpen, stel dat ik mijn houding dan nog weer anders zou maken.. In nummering was het toch duidelijk volgens #1 dacht ik teminste..

Ik schreef dus:

... Kom dan aub niet af met: "ik kan de vragen niet duidelijker stellen"...

Als de vraag duidelijk was, was het al lang opgelost.

Ik laat het hier verder bij, je kan ook mij niet overtuigen om jou te helpen. Het spijt mij.

Wigi

Code:
 In nummering was het toch duidelijk volgens #1 dacht ik teminste

Precies, dacht ik (ik ga niet nakijken hoe vaak je dat al gezegd hebt).

we zijn nu in de 40 topics verder en zijn nog niet verder dan in #1. :evil:

Schijnbaar ben ik toch niet de enige die jouw vraagstelling niet begrijpt.

Jij wilt (na herhaaldelijk vragen van de forumleden) de vraag niet duidelijker stellen.

Waarschijnlijk ga je dan ook niet geholpen worden.

Dan ben ik bang dat ik het net zo goed kan opgeven, want als jullie me niet kunnen helpen doordat ik niet weet hoe het anders en makkelijker moet, door geen verschil te zien met andere topics.. Wie weet het dan nog wel?

Ik ben bang dat uw bang zijn gegrond is ;)

Het is heus geen slechte wil, maar lukt het niet dan lukt het niet.

Het siert jou wel dat je niet gaat lopen schelden en beleefd blijft.

Laatst bewerkt:
Ik wil wel best hulp, maar ik weet alleen nu niet meer hoe..

Verder probeer ik zo beleefd ik kan te blijven.. Denk dat het niks wordt.. Het toernooi gaat sowieso door.

Misschien moet ik alles zelf invullen. Ik hoor wel als dat moet!

Daar waar je 3 wil zien staan
Code:
=ALS(AANTAL(F61;H61)<2;0;ALS(F61<H61;1;ALS(F61>H61;2;3)))
P.S. geen hogere studies gedaan , rij met een vrachtwagen > pas met Excel bezig sinds datum zie links

Laatst bewerkt:
Daar waar je 3 wil zien staan
Code:
=ALS(AANTAL(F61;H61)<2;0;ALS(F61<H61;1;ALS(F61>H61;2;3)))
P.S. geen hogere studies gedaan , rij met een vrachtwagen > pas met Excel bezig sinds datum zie links

IK heb dit geprobeerd, maar dit is het ook niet, want als TOTO dan 3 is dan moet degene die door gaat onbekend blijven, want dan is de wedstrijd niet beslist. Is die mogelijkheid er ook dat er niemand door gaat terwijl er dus 3 (gelijkspel) staat.

Tenzij het de Groepsfase is is dit de bedoeling. In de groepsfase kan wel gelijk worden gespeeld. Denk een beetje aan een toernooi als een WK/EK. Daar kan je ook alleen in de groepsfase gelijk spelen. Dus zoiets zou het moeten worden. Snap je?

In jouw voorbeeld stond " hier moet 3 staan " ik heb je een formule gegeven waardoor er een 3 kan komen te staan , nu pas zie je dat het niet werkt .
Je had dit ook al eens manueel kunnen testen ( met de hand daar een 3 ingevuld ) dan had je aan de helpers geen onnodige formule moeten vragen .

Je zou eens moeten zien hoeveel papier ik hier heb liggen met schetsen en verwijzingen , hoe ik een bepaalde sheet wil hebben aantekeningen : ALS dit zo is dan moet dat zo > opbouw formule ALS cel gevuld is met , moet de andere cel dit gaan bevatten en moet dit terug gebruikt worden voor enz.
En wat ik ook doe is de vraag in het Engels formuleren en Google zijn werk laten doen :thumb:

Bij mij is het nu tijd voor het 2 meter bakje straks om 05 uur terug eruit en daarna de Waalse wegen gaan berijden ( rouler en Wallonie et lundi au Pays Bas :thumb: )

avec la flamme dans la pipe ....

In jouw voorbeeld stond " hier moet 3 staan " ik heb je een formule gegeven waardoor er een 3 kan komen te staan , nu pas zie je dat het niet werkt .
Je had dit ook al eens manueel kunnen testen ( met de hand daar een 3 ingevuld ) dan had je aan de helpers geen onnodige formule moeten vragen .

Je zou eens moeten zien hoeveel papier ik hier heb liggen met schetsen en verwijzingen , hoe ik een bepaalde sheet wil hebben aantekeningen : ALS dit zo is dan moet dat zo > opbouw formule ALS cel gevuld is met , moet de andere cel dit gaan bevatten en moet dit terug gebruikt worden voor enz.
En wat ik ook doe is de vraag in het Engels formuleren en Google zijn werk laten doen :thumb:

Bij mij is het nu tijd voor het 2 meter bakje straks om 05 uur terug eruit en daarna de Waalse wegen gaan berijden ( rouler en Wallonie et lundi au Pays Bas :thumb: )

Toevallig bedoel ik natuurlijk als er een 3 staat voor gelijkspel, dat er dan ok in het schema niemand staat. Ik heb het zelf geprobeerd met 3 voo ik dit topic startte, maar dat lukte niet, want dan kreeg ik een foutmelding dat de formule niet klopte.. Dus ik kon alleen "1;2", "1;3", "2;1", "2;3" "3;1" of "3;2". Dus ik kon niet "1;2;3", want dan kreeg ik en foutmelding in beeld, en kon ik alelen OK voor office online help of annuleren om het anders te formuleren.

Misschien is dit iets duidelijker:

1. Groepsfase met formules uiteraard waardoor degene met de meeste punten bovenaan komt, en met de minste punten onderaan komt. Bij gelijk aantal punten gewoon zelfde plaats aangeven, tenzij laatste wedstrijd is geweest, dan graag nml loting wie door mag..
  2. Troostfinale erbij in het schema.
  3. Rechts naast de knock-out fase een top 4 met beste spelers d.m.v. een formule.
  4. Bij gelijkspel onder de knock-out fase bij de resultaten graag een 3 en in het toernooi nog niemand door laten gaan. Dan kan het nml in de volgende speelronde hervat worden, zodat er wel iemand door kan gaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan