• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toernooischema oneven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoppa

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
65
Is er al iemand die toevallig ooit eens een schema heeft gemaakt voor een toernooi met bv 7 elftallen waarbij de elftallen allen 1 keer tegen elkaar spelen?

Het gaat dan natuurlijk om automatische invulling! Ik kom er niet uit hoe je dit op moet zetten. De eerste wedstrijden zijn uiteraard makkelijk. Maar dan...........

Een link naar iets waar ik iets dergelijks kan vinden is ook prima.

thx
 
Kan je het iets duidelijker omschrijven, want ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
 
Ik zal het proberen..................

Stel 7 teams bv 1 t/m 7.

Ik wil ieder team 1 keer tegen een ander team laten spelen dus 1-2, 1-3, 1-4 etc

Met 7 teams kom je in de knoei met nr 7.

Als schema maak ik dan :

1-2
3-4
5-6
7-1
2-3
4-5

Nu moet dat schema volkomen zodat nr 1 tegen iedereen heeft gespeeld enzovoort. Dat wordt steeds lastiger.
Hoe maak ik iets waardoor ik invul dat ik 7 teams heb en dan automatisch het wedstrijdschema wordt gegenereerd? En dat betekent dus dat team 1 niet twee keer tegen team 3 komt te spelen?
Ik hoop dat dit wat duidelijker is. Op internet kan ik hier niets voor vinden.
 
Ik wilde iets moois maken, maar ik heb gewoon te weinig tijd. De truc is net te doen of je een even aantal hebt door je nummer 8 op X te zetten. Speel je tegen X dan heb je vrij.
 
Ik heb wel een macro gemaakt die alle mogelijke partijen voor je genereerd. Doe het volgende:

Vul in cel B1 het aantal teams wat je hebt in. Run daarna deze volgende macro, die in kolom A alle partijen genereert. Misschien heb je hier wat aan.
De code is voorzien van wat commentaar zodat je ziet wat er gebeurd:

Code:
Sub Schema()
Dim i As Integer 'i is de thuisspelende ploeg
Dim j As Integer 'j is de uitspelende ploeg

Dim aantalTeams As Integer
aantalTeams = Range("B1").Value 'dit is het totaal aantal teams
    
Columns("A:A").Select
Selection.NumberFormat = "@" 'Excel wil iets als 1-3 als datum zien, we zetten daarom de kolomeigenschap op tekst

Range("A3").Select

For i = 1 To aantalTeams
    For j = i To aantalTeams
        If (i = j) Then
            'doe niks, want een ploeg kan niet tegen zichzelf spelen
        Else
            ActiveCell.Formula = i & " - " & j
            ActiveCell.Offset(1, 0).Select 'ga naar volgende regel
        End If

    Next j
Next i
      
End Sub

Helpt dit je op weg?
 
Deze helpt me al een eind op weg.

Met deze basis moet het wel gaan lukken.

thx verry mug!!!!!!!!!!!
:D
 
Sportdag

Hallo allemaal, ik ben een sportdag aan het organiseren voor met 12 teams en 12 spellen, er is ook en tijdsschema, hoe laat ik de 12 teams tegen elkaar spelen zonder dat ze 2 keer hetzelfde spel doen of 2 keer op dezelfde tijd iets moeten doen. ik ben er al uren mee aan het knoeien maar ik kom er niet uit. wie helpt mij

groetjes Helen
 
toenooischema oneven

is er al iemand op de site meandmy.info/tournament gekomen

want ik moet een schema maken van een tournooi met 50 elftallen in 4 categorieen

woensdag kon ik nog in de site komen nu gaat het een aantal dagen niet meer

want ik kan daar van alles mee aanatl poules, wedstrijden tijdschema, velden, scheidsrechters enz in een overzicht

wie kan mij helpen

grt Bobos
 
Beste bobos ;)

Het is hier gebruikelijk dat de topicsteller hier de vragen stelt en niet jij.

Gelieve een nieuwe topic te openen aub en te verwijzen naar deze topic.

Wij zullen je graag van dienst zijn, anders kan er niemand hier nog aan uit.

Groetjes Danny. :thumb:
 
kan men in het toernooischema ook werken met twee poules en kruisfinales
1e van poule A tegen 1e van Poule B enz.


bobos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan