• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toeslagberekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

jfmjacobs

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik weet het! alweer een vraag over hoe toeslagen te berekenen in Excel!
Ik ben nu al een aantal dagen bezig om een aantal berekeningen door te spitten welke ik hier al heb gevonden.Allereerst was mijn vraag hoe ik gewerkte uren kon uitrekenen. nou dat heb ik inmiddels gevonden gelukkig.
vervolgens kwam ik bij het grootste probleem en ik kom er echt niet uit. vele berekeningen heb ik al toegepast maar hierbij dan toch mijn "wanhoops"verzoek om wat hulp.

Ik heb een spreadsheet bijgevoegd met mijn ORT-toeslag berekening. Ik heb er in verwerkt hoe ik sta ingeroosterd en wat mijn werkelijkgewerkte uren zijn. (aan het eind ook nog even het verschil tussen die twee)
Nu ben ik op zoek naar de formules welke de verschillende berekeningen maken over de verschillende toeslagen én de berekening van de slaapuren. (ik werk in de zorg dus lekker onregelmatig)

Ik hoop zo dat iemand me kan helpen. Ik krijg er vierkante oogjes van namelijk.
alvast bedankt en nogmaals: ik zou niet gepost hebben als ik niet al heel wat berichten hier heb doorgespit!
Groetjes
Jurgen

Bijlagen

Ik had deze al wel gezien maar ik kreeg hem niet geopend. Nu wel.
Ik ga er eens mee stoeien.
bedankt

gr Jurgen

Hallo. daar ben ik weer.
Ik heb een aantal dagen gestoeid met het schema en ik heb het volgende opgelost.
1- de spreadsheet rekend nu uit hoeveel uur ik per dag heb gewerkt, ook als ik over het 0 uur heen ga, (dus werk tot snachts)
2- Mijn slaapuren worden berekend maar alleen als er een slaapdienst (=sl) genoteerd staat in kolom "i"

nu nog het volgende waar ik niet uit kom. Ik heb als basis het mij toegestuurde bestand gebruikt. de formules zijn dus daar uit gekopieerd.

-a- ik wil per gewerkte dienst uitgerekend hebben hoeveel uur er onder welk percentage ORT vallen (te zien onder kolom "k" tm "o". Nu komen er hele rare getallen uit.

-b- als ik een dag niet heb gewerkt moet er in de kolom "j" wel 00:00 staan maar dan in de kleur van de cel zodat hij niet te zien is. Eigenlijk het zelfde als in kolom "p" dus. Ook hier is het niet duidelijk welke formule ik moet gebruiken.

Zoals te zien is ben ik al redelijk ver maar ik kom niet uit de definities.
Wie kan me verder helpen met een van bovenstaande problemen??

groetjes
Jurgen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ORT berekenen

nog even een aanvulling.
ik heb inmiddels ook de formule ingevuld om de uren gewerkt op zondag uit te rekenen. alleen kom ik er niet uit hoe ik in deze kolom ook de uren kan berekenenals het een feestdag is. Ik heb deze in het blad feestdagen gezet (met 2 maart als test)
Ik denk zelf dat hij dan A14 moet vergelijken met de kolom A op het blad Feestdagen
maar wat is hier de formule voor: (ps ik heb de engelse versie)
voorgaande vragen blijven ook nog staan ;-)
groetjes
Jurgen

Bijlagen

nog even een aanvulling.
ik heb inmiddels ook de formule ingevuld om de uren gewerkt op zondag uit te rekenen. alleen kom ik er niet uit hoe ik in deze kolom ook de uren kan berekenenals het een feestdag is. Ik heb deze in het blad feestdagen gezet (met 2 maart als test)
Ik denk zelf dat hij dan A14 moet vergelijken met de kolom A op het blad Feestdagen
maar wat is hier de formule voor: (ps ik heb de engelse versie)
voorgaande vragen blijven ook nog staan ;-)
groetjes
Jurgen

Er is inmiddels enige tijd verstreken. Heeft iemand nu een goed werkende ORT rekenblad in exel. Dan wil ik daar gaarne een kopie van
dank

Ken je de bijlage?

Ik ben nieuw weet nog niet goed hoe helpmij werkt.
Er is inmddels enige tijd verstreken, dus heb ik wellicht de hoop dat er nu een goed werkende ORT rekenblad exel in omloop is?

Dit huidige model zag er indrukwekkend uit. Echter begreep ik deat er nog een probleem met de feestdagen was.

Beste tonhoff ;)

Welkom op dit forum en prettige feestdagen :D

Gelieve een nieuwe topic te openen en met een verwijzing naar deze topic.
Door op het knopje te drukken "Plaats een vraag"

Groetjes Danny. :thumb:

Hi Danny, ook fijne feestdagen gewenst.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.

nieuwe topic te openen en met een verwijzing naar deze topic.
Door op het knopje te drukken "Plaats een vraag"
Ik vind niet de mogelijkheid een vraag te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan