• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toeslagtijd berekenen binnen begin- en eindtijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter p4r3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

p4r3

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2017
Goedemorgen,

In het voorbeeldbestand staan van verschillende medewerkers de start- en eindtijd van werkdagen. Wanneer een medewerker buiten de reguliere werkuren werkzaam is, ontvangt de medewerker een toeslag. De tijden waarbinnen deze toeslag valt zijn ook te zien in het voorbeeldbestand.

Nu ben ik op zoek naar een formule waarmee de toeslag van een medewerker per dag kan worden berekend. Wanneer bijvoorbeeld medewerker 1 van 6:00 tot 12:00 werkt, ontvangt hij over een half uur 11% toeslag (=3,3 minuten).

Nu heb ik zelf al een bijna werkende ALS EN functie opgesteld. Echter komt het ook voor dat de werktijd van een medewerker op een dag binnen twee toeslagscategorieën valt (13:30 tot 22:30 valt binnen toeslagscategorie 17:30-19:30 -- 11% en 19:30 - 4:30 -- 21%). In dit geval zal er dus over 2 uur 11% en over 3 uur 21% berekend moeten worden.

Iemand een idee hoe dit mogelijk is?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeldbestand toeslag.xlsx

Nee toch niet helemaal naar behoren. Wanneer iemand binnen twee toeslagscategorieën valt klopt de formule niet.

Je schrijft daar als laatste antwoord; "Precies zoals ik het nodig heb, bedankt!!"

Had je dan niet beter op de vraag daar terug kunnen komen?

Laatst bewerkt:
Dat had inderdaad gekund, ik kom er alleen pas net achter en heb de status daar al op opgelost gezet. Leek mij dus beter om een nieuw topic te maken en de nieuwe situatie uit te leggen. Zal het voor de volgende keer onthouden.

Plaats dan ook het bestand met de al eerder gekregen formule(s) en geef aan waar het fout gaat.

Bijgevoegd het bestand met de formule. Op de volgende twee momenten werkt de formule niet helemaal naar behoren:

1. Wanneer de begin- en eindtijd bijvoorbeeld respectievelijk 13:00 en 22:00 zijn, valt de werkshift binnen drie categorieën toeslag (0%, 11% en 21%). Op dit moment berekend hij de overuren allemaal met 0% omdat dit de eerste categorie is waarbinnen de werktijd valt. Eigenlijk zou er 2 uur met 11% (17:30-19:30) en 2,5 uur met 21% (19:30-22:00) moeten worden berekend.

2. Wanneer de begintijd 17:20 is en de eindtijd is 22:00 geeft de formule als uitkomst dat er slechts 10 minuten toeslagtijd is terwijl dit eigenlijk de hele shift zou moeten zijn. Dit geldt ook voor begintijd 17:30.

Bekijk bijlage Voorbeeldbestand oude formule.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan