• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Toeslaguren berekenen aan de hand van klokkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje1991

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2016
Hallo Allemaal,

Op het moment ben ik bezig met een bestand met uren, waar het aantal gewerkte uren per dag en de gewerkte tijden staan, maar de toeslagen niet berekent worden :(
Ik heb voor de duidelijkheid een voorbeeldbestandje met de uren toegevoegd. Hierin staan de uren van 1 persoon, maar wij verwerken wekelijks de uren van 50 man op deze manier...
Ben dus een beetje wanhopig en heb niet genoeg kennis van excel om dit op te lossen.

Hoe wij het uitrekenen is al volgt: In de kolom Tot staat het totaal aantal gewerkte uren per dag in decimalen. We kijken eerst of iemand recht heeft op ploeguren, in dit geval is iemand op bv. de maandag om 5:55 begonnen en van
3:00 tot 6:30 uur is er sprake van een toeslag van 39%. Op deze betreffende dag krijgt iemand dus 0:35 uur tegen 39%toeslag en 7:07 uur tegen 100%.

Elk persoon heeft overigens een vast aantal rijen per registratie, of ze nu wel of niet hebben gewerkt, misschien dat dit nog handige informatie is.
Ik heb de toeslagen die gebruikt worden in het geel neergezet.

Zou iemand mij kunnen helpen? Mochten er nog vragen over het bestand zijn, laat maar weten.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik ga even kijken hoe ik dit kan toepassen in het huidige bestand, maar denk dat ik hiermee wel verder kan.
in ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan