Toetensenbord ZWEEDS omzetten naar normaal toetsenbord HP Elitebook 2540p

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Ben op mijn werk een laptop aan het installeren en zie dat het invoeren niet klopt. Ik heb een HP Elitebook 2540p

Na wat pluiswerk heb ik ontdekt dat dit toetsenbord uit Zweden komt. Hoe krijg ik hem terug naar een normaal toetsenbord? Naar Amerikaans toetsenbord switchen is dus niet de oplossing. Probleem met name zijn de shifttoetsen bij de getallen.

Helaas krijg ik hier geen bijlage toegevoegd

Laatst bewerkt:
In dat geval wordt het hardwarematig de toetsenbord vervangen, deze heeft niet de qwerty indeling.

Jawel, hardwarematig, ik bedoel daarmee dat je het fysieke toetsenbord moet gaan vervangen voor een nederlandse qwerty indeling.
Voorbeeldje

Lijkt mij pittig dat dat moet.

Naar Amerikaans toetsenbord switchen is dus niet de oplossing. Probleem met name zijn de shifttoetsen bij de getallen.

Dit is wel erg weinig informatie (bijv.: Welke Windows versie? :rolleyes:). Maar ik zou zeggen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> intl.cpl
Ergens in een van de tabbladen zal er iets moeten staan m.b.t. talen in combinatie met toetsenborden, dus klik elke optie en als het 'm niet is, sluit het weer m.b.v. Annuleren en ga naar de volgende. Doe dat in elk tabblad.

Zodra het toetsenborden gedeelte gevonden:
Zet eerst de standaard taal + toetsenbordcombinatie zo dat (bijv.) Nederlands - Verenigde Staten (Internationaal) de standaardkeuze is en klik op Toepassen.
Daarna alle ongwenste toetsenbordindelingen verwijderen uit alle talen die er zijn, zodat er (per taal) alleen Verenigde Staten (Internationaal) overblijft.
Herstart je pc en kijk of je probleem dan definitief verholpen is.

PS: Zie dat ik het echt heb over Verenigde Staten (Internationaal), dus niet Verenigde Staten!

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij tekstservices en invoertalen staat alleen NL Nederlands en toetsenbord verenigde staten Internationaal

Ik gebruik win 7 32 bit

Ik krijg het idee dat de toetsenbordindeling niet compatible te maken is, maar het hangt er vanaf hoe jouw toetsenbordindeling er uit ziet.
Kijk ik zo snel op Google Afbeeldingen, dan zie ik dat bij sommige laptops met Zweeds toetsenbord er 11 toetsen tussen de beide shift toetsen zitten terwijl in NL (dus Verenigde Staten (Internationaal) indeling) er maar 10 toetsen zitten.
Dus aan jou de vraag: Heb jij een toetsenbord met 11 toetsen tussen de beide shift knoppen of 10 (cursortoetsen niet meetellen hierin)?

Tijs.

Zie bijlage

Bijlagen

• DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 143
Dat is dus, naar mijn idee, zeer ongunstig (zie mijn vorige posting). Een simpele oplossing is er dus volgens mij nu niet.
Ik zie 2 opties:
a. Inderdaad een passend US Intl toetsenbord aanschaffen voor de laptop, zoals jackall al aangaf
b. Key remapper software, zodat je zelf kunt aangeven/wijzigen wat een toets doet. Ik ken alleen betaalde software (zoals Hotkeycontrol), maar mogelijk is er ook wat te vinden dat gratis is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat ik nog aan gratis keyboard remapper software gevonden heb is:
The Microsoft Keyboard Layout Creator (maak een geheel nieuwe keyboard layout, desnoods gebaseerd op een bestaande).
KeyTweak (gaat officieel niet verder dan tot Vista, maar misschien kun je er toch wat mee, desnoods in Vista Compatibiliteitsmodus installeren/gebruiken)
Dat is alles wat ik nog kan bijdragen aan je vraag.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan