Toetsaanslag plaatsen in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Hallo,
Ik heb een excel document waar ik in ThisWorkbook een toetsaanslag wil plaatsen.
Eigenlijk moet er dan gewoon de control toets worden ingedrukt door een code, kan dat?
Ik zag iets van Buttoncode, maar heb daar "CTRL" achter gezet maar dat werkte niet.

Set ButtonCode()
Buttoncode = CTRL
End Sub

Ik heb wat aangepast. Het is nu:

This Workbook:
Private Sub Workbook_Open()
Application.OnTime Now + Timevalue("00:01:00"), "Sendkeys"

Module 1
Sub Sendkeys()
Application.SendKeys ("{control}")
End Sub

Het is de bedoeling dat om de minuut de control knop ingedrukt wordt, maar deze code werkt niet.
IK krijg ook de foutmelding dat er al een Work_OPen code in ThisWorkbook staat. Dat is ook zo , maar kunner er dan niet gewoon 2 in staan.

Laatst bewerkt:
Vertel liever eerst wat je hiermee wil bereiken.

in 1 project kun je nooit meer dan 1 Sub en/of functie hebben met dezelfde naam.
Verder is de Control toets een status key en moet dus worden gevolgd door een andere toets.
En wat snb zegt uiteraard.

Door control toets in te drukken activeer ik een programmatje die voor mij een Excel venster maximaliseerd.

Ik heb allerlei codes al geprobeerd in excel, maar het lukt niet om een geminimaliseerd excel bestand te maximaliseren.

Daar is geen programma voor nodig. Dat kan ook met:
Application.WindowState = xlMaximized

Verder is het niet handig om een Sub of Function een naam te geven die hetzelfde is als een standaard Excel functie of methode.
Dat heb je in dit geval gedaan met de Sub SendKeys.

Die code ken ik. Maar werkt eenmalig, alleen bij opstarten.
Of kan hij ook werken na: Application.OnTime Now + Timevalue("00:05:00"),?
Zodat om de 5 minuten het excel bestand maximaliseerd. Zal hij dan een geminimaleerd bestand na 5 min maximaliseren?

Het programmatje heeft de functie om excel te maximaliseren met de toetsencombinatie control M
Daarom dacht ik misschine door excel die toetsen te laten indrukken dat het bestand weer max wordt.

Of is er een batch code die voor mij control M indrukt. Want dan kan het ook.

Die code werkt altijd, niet alleen bij het opstarten. Bij het opstarten wordt inderdaad hetgeen in de Workbook_Open staat alleen op dat moment uitgevoerd.

Hoe zet ik dan Application.WindowState = xlMaximized in een ThisWork. Hoe moet de sub? En blijft het excel programma dan gemaximaliseerd ookal drukt iemand op de minimizing knop van excel?

Ik ben aan het proberen om met een batch het excel document te maximaliseren.
Alleen krijg de foutmelding dat het bestand al door een andere gebruiker is gestart. Waarschijnlijk heeft het te maken met START. Wat moet ik hiervoor in de plaats zetten?

START /MAX C:\Users\LW\Downloads\Print_Programma_855.xls
pause

Die /MAX van de START opdracht is om het DOS scherm te maximaliseren en heeft niets met Excel van doen.
Oplossingen zijn je al een paar keer aangedragen, met en zonder waarschuwing voor het gebruik ervan.
Het spijt me, maar ik ben er klaar mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan