toetsebord werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan22

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2004
hallo
ik stel deze vraag namens mijn zwager
hij heeft een hp pavilion home pc
nu hebben wij daar xp op gezet ,alleen nu werkt het
toetsebord niet meer zo als het moet
vor al bepaalde tekens zijn allemaal anders dan dat je in toetst
is een mooie toetse bord en hoord bij de computer
ik heb al verschillende in stellingen geprobeerd
maar het klopt steeds niet
ben ook al bij hp geweest maar kom er niet echt uit
als ik er een standaardt toetse bord op toe
werkt het wel goed:eek: :rolleyes:

Er zijn vele toetsenborden, heb je een Qwerty of een Azerty? (kan je zien door vanaf de linkerbovenhoek van het lettergedeelte naar rechts te lezen)

hallo
wel ik weet niet hoe ik dat moet zien
onder de f1 tot f12
zit hele maal links het @teken
en dan op de 1 toets een kleine 1
en bijv op de 5 toets zit ook 1/2 toets en %:rolleyes:

D'r zit vast wel een stickertje op je pc met het modelnummer... zónder dat vind je op de site van HP nooit een driver voor je toetsenbord.

hallo
ja er zitten meerdere stickers onder met meerder code,s
heb ik geprobeerd maar kom er niet echt uit:rolleyes:

De meeste HP toetsenborden moeten op Nederlands staan ipv. VS International. Dus Nederlands/Nederlands.

Hallo,

Heb je je toetsenbord ook ingesteld op Verenigde Staten (internationaal)?

Groet, Floyd

Staat er ook geen naam op, heb je bij het toetenbord geen CD bijgekregen, of staat er ergens geen type nr. of, merk.
Anders een andere toensenbord kopen, zo duur zijn ze niet meer.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wat Will-Well zegt klopt. Ga via configuratiescherm naar landinstellingen > talen> details, dan moet er bij standaardinvoertaal staan: Nederlands (nederland)- nederlands.

groetjes leon

Heb je de toetsen-combinatie Ctrl-Shift al eens geprobeerd?
Hiermee kan je schakelen tussen 2 toetsenborden configuraties.
Dus bijvoorbeeld: Open Kladblok en druk op Shift-2, je ziet dan een @. Druk nu op Ctrl-Shift en dan weer op Shift-2 en je ziet " .
Ctrl-Shift zet het weer terug in de vorige mode.

HALLO

WEL ALLEMAAL EVEN BEDANKT VOOR DE TIPS
VOOR AL DIE LAATSTE TIP GA IK EENS PROBEREN
EN VERDER WEET IK WEL EEN BORD IS NIET DUUR MAAR DIT IS EEN SPECIALE EN HOOR BIJ DEZE COMPUTER

toetsenbord

Doordat mijn oude toetsenbord (Fujitsu Siemens' mankementen vertoonde heb ik een ander in gebruik genomen (HP), maar nu staan de lettertekens onder andere toetsen dan aangegeven. De tip met ctrl shift werkt niet. Wat moet ik doen....:(

Je zult de taal- en toetsenbordinstellingen moeten veranderen. Hoe staan die nu? Standaard is in Nederland meestal:
taal: Nederlands
toetsenbord: Verenigde Staten (internationaal)

hallo

wel ik heb al verschillende in stellingen geprobeerd
maar steeds zijn er weer toetesen die niet kloppen
maar is voor mijn zwager,en anders moet die maar een andere kopen
alleen deze hoord bij zijn computer

Voor alle duidelijkheid: mijn bericht was een reactie op de vraag van j.vanneutegem. J.vanneutegem: kijk eens bij de Landinstellingen. Het gaat namelijk niet alleen om de instelling van de taal, maar ook om die van het toetsenbord.

Zoals ik jouw bericht lees begrijp ik dat ik twee dingen zou moeten controleren cq aanpassen. Echter, ik kan alleen maar die eigenschappen voor het toetsenbord vinden en die staat op Nederlands. Moet ik misschien nog iets anders doen (ik kan mijn vraagteken ook niet vinden .....):o

Geplaatst door j.vanneutegem
Zoals ik jouw bericht lees begrijp ik dat ik twee dingen zou moeten controleren cq aanpassen. Echter, ik kan alleen maar die eigenschappen voor het toetsenbord vinden en die staat op Nederlands. Moet ik misschien nog iets anders doen (ik kan mijn vraagteken ook niet vinden .....):o

Welke Windowsversie heb je? In XP moet je zijn bij Start -> Configuratiescherm -> Landinstellingen -> Talen -> Details, maar ik weet niet of dit in andere Windowsversies eender is.

Er is trouwens een site waar je precies kunt vinden welke instellingen bij welk toetsenbord horen, maar die kan ik even niet vinden.:o Ik zoek nog wel even, maar ben nu ook even druk met andere zaken.

Geplaatst door buffy
Er is trouwens een site waar je precies kunt vinden welke instellingen bij welk toetsenbord horen, maar die kan ik even niet vinden.:o Ik zoek nog wel even, maar ben nu ook even druk met andere zaken.

Gevonden! Klik: http://www.microsoft.com/globaldev/reference/keyboards.aspx.
Zet een eventuele pop-up blocker even uit. Via het rolmenu ('Choose Keyboard Layout') kun je dan uitvissen welke taal bij jouw toetsenbord hoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan