toetsen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivesrive

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Mijn dochter heeft gemorst met water over de toetsen van laptop en als gevolg werken twee toetsen niet meer: pijl omhoog en pijl rechts. In principe heb ik niet veel last van, maar,.... onlangs heb ik helderheid van het scherm verminderd tot minimum met Fn + pijl links en ik kan het niet meer herstellen (pijl rechts werk niet). Ik heb geprobeerd met instellingen van beeldscherm, met virtueel keyboard, met extern keyboard maar zonder succes. Het gaat hier over oudere Fujitsu - Siemens Amilo Type D laptop en de nieuwe keyboard kopen is geen optie, kost meer dan huidige warde van laptop. Bedankt voor uw reacties

Hallo

Indien dit net is gebeurt ....

P.c. volledig spanningsloos , en alles droog blazen d.m.v. luchtdruk . (desnoods demonteren)

Indien er reeds langer vloeistof aanwezig is geweest, vermoedelijk corrosie/elektrolyse , etc...

Een poging tot zuiver maken kun je ondernemen , maar meestal is dit niet meer mogelijk daar er onderbrekingen in de opgedampte keyboardfolie zijn gekomen.

Of .. een extern u.s.b./ps2 keyboard aansluiten .

Peter

Laatst bewerkt:
het is gebeurd wel een tijdje geleden en vocht verwijderen zal niet meer helpen denk ik

Ik weet niet welke OS je draait maar in vista&windows 7 kan de brightness instellen in 'power options' / 'energiebeheer' dat al geprobeerd?

Werkt Fn+F8 niet? Dat is bij de Amilo van mijn buurman wel het geval.

Fn+F8 help niet en ook instellingen voor brightness helpen niet, dan wordt het beeld bleek-wit. Ik zou moeten leren me leven of anders van iemand die dezelfde laptop heeft de toetsenbord even eruit halen, bij mij plaatsen brightness juist zetten en niet meer aankomen aan die toetsencombinatie

In De Bios kan je dit toch ook instellen ?
Tenminste bij mijn laptop wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan