toetsenbord deed raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Plots begon mijn computer heel raar te doen. Ik was aan het tokkelen op mijn toetsenbord en er verscheen plots vanalles en veranderde andere dingen die ik totaal niet bedoelde. Ik probeerde wat te typen maar dat lukte niet, er kwamen vreemde symbolen en begonnen ook andere dingen.

Ik probeerde in een map door bestanden te gaan met de pijltjestoetsen maar ze werden niet 'echt' geselecteerd, enkel door een omrande stippellijn en de eerder geselecteerde map of bestand bleef gewoon geselecteerd.

Wanneer ik daarna op een ander bestand klikte werd dat wel geselecteerd maar het vorige bestand bleef ook geselecteerd.

Het enige wat werkte was CTRL+ALT+DEL, maar bijvoorbeeld DEL om iets te verwijderen deed het dan weer niet.

Ik dacht dat het misschien de toetsenbordinstellingen waren en wilde dat in het configuratiescherm gaan veranderen maar vond dat niet meteen. Toen ik terug wilde gaan door op het icoontje voor een hogerliggende map te klikken gebeurde er ook iets vreemd, er opende een nieuw venster met configuratiescherm en het vorige bleef gewoon staan.

Om den duur heb ik gewoon mijn pc opnieuw opgestart en nu doet alles weer normaal.

Wat kan dat geweest zijn en moet ik er nu nog iets aan doen dat het niet terugkomt?
 
Hoi,

Waarschijnlijk niets ernstigs.
Komt het vaker voor, zet dan de beeldschermverversing omlaag.
 
Komt het vaker voor.
:shocked::shocked:

Ik heb het nog nooit meegemaakt, van gehoord of gezien en ook op dit forum zien we dit nooit terug.
Er is een toetsen combinatie, kan je zelf instellen in Vista, die je toetsenbord indeling omzetten. Wellicht heb je die combinatie ingedrukt gehad

Ron
 
1. Sluit een bedraad toetsenbord aan, en kijk of het probleem terugkomt
2. Kijk na (indien je eerst een draadloos toetsenbord gebruikte) of voor de communicatie ervan misschien de 27 Mhz band wordt gebruikt ipv. 2.4 Ghz. Is 27 Mhz van toepassing, dan kan het zijn dat zendamateurs of andere gebruikers van de 27 Mhz band je communicatie verstoord hebben.
3. Kijk inderdaad ook na of alle batterijen wel goed opgeladen zijn (indien draadloos toetsenbord).

Succes,

Tijs.
 
Geen draadloos toetsenbord. Gewoon het toetsenbord van de laptop.

Wat heeft het met beeldverversing te maken?

Die toetsencombinatie is ook in xp. Maar ik heb achteraf nagekeken en alle toetsenbordcombinaties stonden uitgeschakelt.

Dan zou het probleem trouwens nog steeds zijn als ik opnieuw opstartte.
 
Nouja, ik heb het niet meer voorgehad.

Hoop dat het bij dit eenmalig vreemd voorval blijft.
 
Plots begon mijn computer heel raar te doen. Ik was aan het tokkelen op mijn toetsenbord en er verscheen plots vanalles en veranderde andere dingen die ik totaal niet bedoelde. Ik probeerde wat te typen maar dat lukte niet, er kwamen vreemde symbolen en begonnen ook andere dingen.

Ik probeerde in een map door bestanden te gaan met de pijltjestoetsen maar ze werden niet 'echt' geselecteerd, enkel door een omrande stippellijn en de eerder geselecteerde map of bestand bleef gewoon geselecteerd.

Wanneer ik daarna op een ander bestand klikte werd dat wel geselecteerd maar het vorige bestand bleef ook geselecteerd.

Het enige wat werkte was CTRL+ALT+DEL, maar bijvoorbeeld DEL om iets te verwijderen deed het dan weer niet.

Ik dacht dat het misschien de toetsenbordinstellingen waren en wilde dat in het configuratiescherm gaan veranderen maar vond dat niet meteen. Toen ik terug wilde gaan door op het icoontje voor een hogerliggende map te klikken gebeurde er ook iets vreemd, er opende een nieuw venster met configuratiescherm en het vorige bleef gewoon staan.

Om den duur heb ik gewoon mijn pc opnieuw opgestart en nu doet alles weer normaal.

Wat kan dat geweest zijn en moet ik er nu nog iets aan doen dat het niet terugkomt?

Zat de CTRL toets niet toevallig gewoon vast??? Toen je CTRL+ALT+DELETE deed was na de herstart je probleem weg zeker?
Dan heb je hem weer terug gedrukt vanuit de positie waarin hij zat...
 
Nu je het zegt,

als ik dingen probeer uit te voeren nu met de CTRL-toets ingedrukt reageert hij precies zoals hij deed toen.

Hoe kan zo'n CTRL-toets vast blijven hangen?
Ik heb gewoon heropgestart, weet niet meer hoe, en toen deed ie het weer normaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan