toetsenbord en muis werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumble

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
hallo allemaal,

Ik heb hier een probleempje, althans tis een best groot probleem. Heb vandaag mijn computer gestofzuigd, alles weer aangelosten, computer aangezet. En ja hoor, toestenbord en muis werken niet.

Ik dacht natuurlijk eerst dat ik wel iets kappot zou hebben gemaakt met stofzuigen dus ik open weer mijn computer en kijk aan de andere kant van de toetsenbord en muis aansluiting om te zien of er iets los zit. Niks zit los, en ik vind het al vreemd omdat ik daar eigenlijk helemaal niet geweest was met de stofzuiger.

Dus ik start nog 5 keer computer uit en aan, maar het wil maar niet werken. Uit frustratie, sla ik op mijn toetsbord net toen hij aan het opstarten was, en guess what? ik kom in het boot menu!!
Dus ik denk HUH?? mijn toestenbord doet het dus wel! en idd hij doet het, want na weer opnieuw opstarten kom ik mbv de DEL toets ook in de SETUP.
Maarrr, zodra ik windows normaal opstart (of in veilige modus) doen de toetsenbord en muis het weer niet, met als gevolg dat ik dus niks kan doen of uitzoeken waar het probleem nu zit!

Het enige waar ik dus in kan komen, is de SETUP en het BOOT-MENU. Nu is mijn vraag of het mogelijk is via de SETUP mss nog iets te kunnen veranderen waardoor ik mss mijn toetsenbord en muis weer aan de praat kan krijgen?

Kan iemand mij helpen aub?

greetz.> dumble

Vreemd.... als het werkt tijdens de boot, moet het later ook werken. Heb je de (usb)stekkers van het toestenbord en de muis eruit gehad? Stop ze weer eens terug in dezelfde poort als waar ze inzaten voordat het probleem ontstond. Ik heb zelf ook een toetsenbord met een onverklaarbare, hardnekkige voorkeur voor één specifieke usb-poort.

Wat je ook nog eens kan proberen... haal de usb stekkers eruit, en stop ze terwijl windows draait, eens in een willekeurige usb poort. Dan zou windows op z'n minst nieuwe hardware moeten vinden

Laatst bewerkt:
het zijn geen usb-stekkers?? althans alleen mijn muis is een usb stekkertje maar die zit weer in zo'n groen verlengstekkertje die in het muis-aansluitings stekkergat past.
Het toetsenbord heeft alleen een paars-kleurig stekkeertje die gewoon in het paarskleurig gaatje achterin de computer zit..

Moet ik dus de usb-stekker van de muis in een willekeurig usb-poort stoppen in mijn computerr? Doetie het dan?, zoja; waarom heb je dan het verlengstekkertje nodig?

greetz.> dumble

doe dat verloopstekkertje maar weg. Dat is bedoeld voor gebruik van de muis via een seriele poort op oudere pc's die geen of onvoldoende usb poorten hebben. Gewoon lekker in een usb die muis.

Voor wat betreft het toetsenbord... heel raar... probeer eens nieuwe hardware te detecteren vauit het configuratiescherm. Wordt het toetsenbord gevonden?

Voor wat betreft het toetsenbord... heel raar... probeer eens nieuwe hardware te detecteren vauit het configuratiescherm. Wordt het toetsenbord gevonden?
En hoe denk jij dat ik daar moet komen zonder een werkende muis en toetsenbord, nogmaals toetsenbord en muis doen het NIET meer zodra ik in windows opstart (ook niet in veilige modus)

Maarr, als ik met opstarten op F12 druk kom ik gewoon in het boot-menu. En als ik op DEL druk kom ik gewoon in de SETUP, daar doet mijn toetsenbord het wel gewoon. Dus daar uit blijkt dat deze niet kappot is. Ik heb mijn muis ook op een andere computer aangelosten en ook daar doet hij het gewoon. Muis is dus ook niet kappot,, ..

Voor het configuratiescherm heb je in principe je toetsenbord niet nodig.
jah... en muis+toetsenbord aansluiten nadat windows is gestart doet ook helemaal niks?

jah... en muis+toetsenbord aansluiten nadat windows is gestart doet ook helemaal niks?
geprobeert, maar dat wil ook niet werken.
Ben ten einde raad, was eigenlijk van plan clean install te doen heb hier nog een windows cd'tje liggen. Maar toen kwam ik erachter dat mijn cdrom drive kappot was:eek: ..
Tis opzich wel mogelijk om er een nieuw cdrom drive in te doen, maar dan kan ik de drivers weer niet instaleren omdat mijn muis en toetsenbord het NIET meer doen zodra ik inlog in windows :(

cdrom ook al stuk? Wat heb je met die pc uitgespookt?:shocked:

anyway... je hebt die muis en dat toetsenbord al op een andere pc geprobeerd, heb je ook al eens omgedraaid, andere muis en toetsenbord? (klinkt dom, maar je weet het maar nooit....)

ik zou het anders ook echt niet weten. Als je zeker weet dat je aan de binnenkant van de kast niets beschadigd hebt, en het werkt allemaal wel gewoon buiten windows... beats me....:(

heb alles geprobeerd bijna..
Heb net ook een harde bios reset gedaan (batterijtje eruit gehaald, en jumper verplaatst), maar ook dat wil niet helpen :(

Maar je weet niet of er een mogelijkheid is om via de bios wat te veranderen wat er voor zal zorgen dat ik weer muis/toetsenbord aan de praat kan krijgen in windows zelf?? Of is die mogelijkheid er niet.., ik vind het ook een beetje vreemd..

Mijn cd/dvd-rom was al een tijdje (2maanden) stuk, mijn toetsenbord en muis zijn niet stuk (want ze werken wel op andere computers & in de bios van mijn eigen computer werkt mijn toetsenbord ook gewoon).. vind het ook vreemd en best vaag allemaal. Ik kan nu ook geen mogelijkheid verzinnen om het op te lossen...

Wat kan je doen zonder cd/dvd-rom, muis, toetsenbord? NIks toch??

Laatst bewerkt:
Hallo

Wat ik zou doen :

P.c. opstarten d.m.v. een bootdiskette met c.d. r.o.m. ondersteuning.

Zo kun je onmiddelijk controleren of er inderdaad iets defekt is , of een software probleem ....

Desnoods een diskdrive in de p.c. monteren .

Peter

ok bedankt, ben nu een weekje weg. maar ga er mee aan de slag zodra ik terug ben :thumb:

Tis opzich wel mogelijk om er een nieuw cdrom drive in te doen, maar dan kan ik de drivers weer niet instaleren omdat mijn muis en toetsenbord het NIET meer doen zodra ik inlog in windows :(

opzich zou de cdrom het meteen moeten doen, ook zonder drivers. Op de pc waarop ik nu zit heb ik regelmatig de cdrom vervangen, todat ik een goeie stille had. en ik heb nooit de drivers moeten vervangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan