toetsenbord en shift lock

Status
Niet open voor verdere reacties.

megarainman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
misschien een domme vraag,

maar hoe komt het dat wanneer de shift-lock toets indrukt om hoofdletters te typen, om shift-lock uit te plaatsen, je op sommige toetsenborden op de shift-toets moet drukken en op andere op de shift-lock toets?

Alvast bedankt voor het antwoord!

De shift lock toets is de normale gang van zaken en dient om blijvend hoofdletters te typen.
De shift toets is voor tijdelijk een hoofdletter.

Jean

klopt Jean42

ik heb hier 2 toetsenborden.
als ik ene neem en plaats shift lock aan... ik wil shift lock uitschakelen en dan moet ik op de shift-lock toets drukken

wanneer ik ander toetsenbord neem en daar plaats ik shift-lock aan... wanneer ik de functie shift-lock wil uitplaatsen, moet ik hier op de shift-toets drukken..

Ik vraag me af hoe dit komt dat ik bij ene toetsenbord shift moet gebruiken en bij andere shift lock

Alvast bedankt om mee te denken!!

Dat ligt aan de instellingen van het toetsenbord.
Als ik shift lock gebruik dan kan ik dat uitzetten met de shift toets.
Dat is de normale instelling.

Veel succes verder

Jean

Geplaatst door jean42
Dat ligt aan de instellingen van het toetsenbord.
Als ik shift lock gebruik dan kan ik dat uitzetten met de shift toets.
Dat is de normale instelling.

Veel succes verder

Jean

de instelling van het toetsenbord, zeg je... en hoe gebeurt die instelling dan? is dit bij het maken van het toetsenbord?

Dat heeft te maken met wat soort toetsenbord men heeft.
Alle hardware van een pc moet met software werken, zo ook een toetsenbord.
Bij de installatie van windows moet men opgeven welk toetsenbord of welke landinstellingen gelden voor het toetsenbord wat men heeft.
Voor nederland met een qwerty klavier moet dat nederland nederland zijn.
Voor België met een azerty klavier moet dat Belgisch punt zijn enz.
Heeft men een speciaal toetsenbord dan is er software meegeleverd om te installeren.

mvg

Jean

het heeft dus te maken met de landinstellingen van je computer?
bij mijn twee toetsenborden staan de landinstellingen van beide pc's gelijk, en toch is ene toetsenbord shift-lock en andere gewoon de shift-toets...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan