toetsenbord fujitsu siemens amilo D7830

Status
Niet open voor verdere reacties.

siddharta23

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2001
hallo,

ik gebruik een fujitsu siemens amilo D7830 notebook.
sinds een paar dagen doen sommige toetsen van mijn toetsenbord het niet

na lang zoeken op het net ben ik er achter gekomen dat deze toestenborden gemakkelijk te demonteren zijn, dus heb ik ook gedaan. heb het geprobeerd wat op te kuisen en terug gemonteerd. paar van die defecte toetsen doen het nu wel, maar de rest nog altijd niet.

wie weet wat het probleem is en eventueel oplossingen aub?!

heb op het net ook heel lang gezocht naar een nieuwe exemplaar toetsenbord.
als enigste vind ik de toetsenbord met qwerty, maar geen azerty.

of weet er iemand waar ik toch aan deze toetsenbord kan geraken?

alvast bedankt.

Als er na het schoonmaken nu een paar toetsen weer goed werken, zal het probleem bij vuil liggen.

Probeer dus toch eerst nog eens de rest van het toetsenbord schoon te maken, voordat je kosten gaat maken met een eventueel nieuw toetsenbord.

dank u wel voor de reactie,

maar hoe kan ik het best dan reinigen?

als ik de toetsenbord in mijn handen heb, dan is het een plat flexibel onderkant met daarop de toetsen. moet ik de toetsen erafhalen en daaronder reinigen of nog anders?

en die toetsen die niet meer werken, dat is allemaal plots in één keer gebeurd, dus niet dat ze een na een zijn beginnen kapot gaan, kan het een andere reden hebben dan vuil?

maar ik ga alvast verder cleanen, merci!

Het klinkt misschien vreemd, maar ik gooi alle kunstof delen van een toetsenbord meestal in de vaatwasser en daarna komt alles er als nieuw uit.
Maar dit geld voor een ps2 of USB keyboard. Of dit ook opgaat voor een laptopkeybord heb ik nooit geprobeerd.
Wees er daarna zeker van dat alles goed droog is als je alles weer in elkaar zet.

bedoel je met kunststofdeeltjes de eerste laag plastic als je de toetsen er af haalt??

bij mij zijn dat zo van die bolvormige verende plastiek onder de toetsen, deze van de printplaat halen en wassen bedoel je???

Hallo

Wat ik persoonlijk doe/zou doen :

99% van dergelijke keyboards werken d.m.v. opgedampte koolstofkontakten .

Eenmalig voorzichtig reinigen d.m.v. zuivere wasbenzine lukt in de meeste gevallen.

Uiteraard kontakten niet vervuilen d.m.v. huidsmeer , andes kun je opnieuw beginnen , en zoals reeds eerder vermeld , je kunt ze meestal slechts eenmalig zuiver maken.

Kontaktspray en andere vettige smurrie vermijden.

Indien je de maaltijden van ettelijke weken terugvind , eerst eens voorzichtig d.m.v. luchtrdruk reinigen

Peter

hallo,

ik gebruik een fujitsu siemens amilo D7830 notebook.
sinds een paar dagen doen sommige toetsen van mijn toetsenbord het niet

na lang zoeken op het net ben ik er achter gekomen dat deze toestenborden gemakkelijk te demonteren zijn, dus heb ik ook gedaan. heb het geprobeerd wat op te kuisen en terug gemonteerd. paar van die defecte toetsen doen het nu wel, maar de rest nog altijd niet.

wie weet wat het probleem is en eventueel oplossingen aub?!

heb op het net ook heel lang gezocht naar een nieuwe exemplaar toetsenbord.
als enigste vind ik de toetsenbord met qwerty, maar geen azerty.

of weet er iemand waar ik toch aan deze toetsenbord kan geraken?

alvast bedankt.

dag,
je zegt dat het niet moeilijk is om het toetsenbord te veranderen. Kan je me de pagina geven waar je dit op vond of zelf wat uitleg? Ik vind het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan