toetsenbord instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alipapa

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2006
het betreft hier een IBM laptop R40e, opnieuw geinstalleerd met XP Home ( Chinees ), instellingen etc volledig standaard IBM volgens inwendig herstel programma.
Nu het probleem, door schade aan het toetsenbord is dit vervangen door een nederlands dus hier ook niet gangbaar toetsenbord, dus niet een US versie oid, het gevolg is dat veel toetsen nu iets anders aangeven als wat op de toetsen gedrukt staat.
Bij de taalinstellingen enz kan je wel het type toetsenbord instellen maar het keuze menue is in het chinees en voor mij dus onleesbaar.

Is er een trucje om dit toch goed te krijgen ?

even langsgaan bij een chinese vriend en vragen om alles te vertalen om in het configuratiescherm te geraken :P

Ik heb de laptop zelf geinstalleerd {chinees XP) en het configuratiescherm en landinstellingen vinden is ook geen probleem, ik weet zelf hoe nederland in he chinees geschreven wordt dus daar ligt het probleem niet.
Het probleem is hoe ik de computer ertoe kan bewegen om het toetsenbord dat heel ongebruikelijk de nederlandse configuratie heeft , dus niet een US internationaal oid wat min of meer wel hier het standaard toetsenbord is, te herkennen? zo dat mogelijk is ?

Laatst bewerkt:
dus je wilt die laptop in de chinese taal gaan behouden, maar je wilt dat je toestenbord zo ingesteld staat als een nederlandse?

Zoals ik aangegeven heb is het standaard toetsenbord vervangen door een wel bestaande maar zelden toegepast nederlands toetsenbord.
Net zoals op welke computer dan ook kan er op het systeem een ander toetsenbord aangesloten worden en werkzaam zijn maar in het besturingssysteem dient dan wel dit toetsenbord aangemeld zijn.
De vraag is dan ook hoe meld ik dit toetsenbord aan ?
Mijn idee is dat het niet uitmaakt of het besturingssysteem nu engels, nederlands of in dit geval chinees is!?
Op alle systemen met een nederlandstalige XP wordt toch ook een US internationaal toetsenbord toegepast, op alle chinese computers toevallig ook waarom dan niet wat nu bij mij actueel is een chinese XP met een zeldzaam nederlands toetsenbord?

Laatst bewerkt:
ja, het is een moeilijke zaak natuurlijk en ik weet niet of ik daar echt wel een oplossing voor heb...

maar hoe staan de landinstellingen dan nu ingesteld?

op nederlands veronderstel ik :confused:
Ik heb nu ook niet begrepen of je het toestenbord dan wilt installen als dat van een nederlands of van internationaal US?

want je hebt verschillen dan met azerty en querty toestenborden hé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan