Toetsenbord instelling Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerS

Meubilair
Lid geworden
2 mrt 2009
Bij een aantal pc's heb ik een bijzonder probleem met het instellen van het toetstenbord (of zit het probleem elders?). Normaliter staat de layout ingesteld op US-international en kun je bijv. "+e typen om ë te krijgen. Als ik dit nu doe dan staat er ""ë . Iemand enig idee hoe dit op te lossen.

Reeds geprobeerd
-Toetsenbordinstelling wijzigen
-Windows 10 spellingcorrectie uitgezet
-Taal wijzigen
-Diverse programma's (notepad, word, etc..)
-Herinstallatie
-HID devices verwijderd
-Andere toetstenborden, zowel USB als PS/2
-Pc op afstand overnemen geeft ook hetzelfde effect

Dag, Met toetsenbord instelling "Verenigde Staten (internationaal)" krijg je natuurlijk twee " bij het typen van één. De oplossing is om toetsenbord "Verenigde Staten" te selecteren bij invoermethoden. Persoonlijk vind ik dat ook handiger want het voorkomt meer fouten.

Of het is de instelling bij Office voor autocorrectie.

Laatst bewerkt:
Dank Alfred.

Het is niet applicatie gerelateerd. Ook in notepad heb ik hetzelfde. Lijkt eerlijk gezegd iets in Windows, want als de layout niet goed staat krijg ik "" of ë, maar nu krijg ik beide.

De enige manier waarop ik dat kan, is in Word bij het menu Invoegen > Auto Tekst > Auto Tekst > tabblad AutoCorrectie en bij Vervangen als nieuwe invoer kies "e door ë. De toetsenbord indeling zal dan Verenigde Staten moeten zijn en niet (internationaal) want volgens mij krijg je dan om te beginnen al twee maal ".

Duidelijk. Probleem speelt bij 1 klant, maar ook weer niet op alle systemen. Scannen hadden we al gedaan, maar levert niks op. Een nieuw schoon systeem met 1909 build heeft het probleem ook.

Alfred. Het probleem speelt niet alleen binnen Word. Ook notepad, browser, etc. hebben dit probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan