toetsenbord is veranderd, hoe terug?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik werk met windows7. ik had het normale toetsenbord en de bijzondere tekens kwamen op het scherm zoals ze op het toetsenbord stonden. Bij Word is dat ineens veranderd en krijg ik heel andere bijzondere tekens. hoe kan ik dat veranderen?

Wellicht is de instelling van je moederbord veranderd. Hij is nu waarschijnlijk Nederlands, maar moet zijn US international

addinputlanguage-thumb.png

waar kan ik dit schermpje vinden? moet ik in Word zijn of in windows?

[windowstoets+r] toetscombinatie -> typ: control -> klik op: Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen -> klik op tabblad Toetsenborden en talen -> klik op Toetsenbord wijzigen...

Ik had dat ook, en bij mij was het alleen op te lossen door niet alleen het us-toetsenbord toe te voegen maar ook moest ik het bovenaan zetten.
En dan nog wilde MS Office (word) wel eens de nl indeling gebruiken... (?)
Pas toen ik de nl aanduiding daar verwijderd had en alleen de us vesie overbleef, werkte alles als gewenst.

Goede toevoeging Solaris. Je kunt inderdaad het beste even alle andere opties verwijderen. :thumb:

bij mij wil het niet werken (office 2010), ik zette US toetsenbord bovenaan, maar dat veranderde niets. toen ik 'nederlands' wilde weghalen bij toetsenbord werkte dat evenmin. us kan weggehaald worden, nederlands niet!
al speurend ontdekte ik waarom het toetsenbord is veranderd. door Alt (links) en Shift in te drukken. Door dit opnieuw te doen, kreeg ik us-toetsenbord weer terug!
dank voor info en hulp

ik heb wat veranderd, maar vraag mij niet meer wat. in ieder geval kreeg ik niet het schermpje dat hierboven staat. nu krijg ik in het ene geval het ' oude' toestenbord, dan weer het andere, dat ik niet wil.
het probleem laat zich makkelijk iedere keer oplossen door alt-shift, maar makkelijker is anders. hoe krijg ik dit definitief weer goed?

start - configuratiescherm - landinstellingen (denk ik, bij mij het dat region and language) - toetsenbord & talen

Of druk gewoon op CTRL + Shift. Probleem opgelost.

dan is het probleem voor even opgelost. want in andere toepassingen is de verwisseling er nog steeds. de weg via het configuratiescherm werkt evenmin definitief

Dan moet je toch echt alle toetsenbordinstellingen verwijderen die je niet nodig hebt. Voor Nederland is het juiste toetsenbord VS international

dat deed ik ook. het nederlandse toetsenbord staat er ook bij maar dat krijg ik niet verwijderd (dan zou probleem immers ook opgelost zijn).

Heb je onder Configuratiescherm -> Land en taal -> Tabblad "Toetsenborden wijzigen..." -> Nieuw venster -> tabblad "Algemeen" eerst je eigen toetsenbord geselecteerd? (Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal) geselecteerd in het pull down menu'tje? Zo ja, druk dan op toepassen, pas dan kun je de rest verwijderen. Je zult daarna geen last meer hebben van andere toetsenborden.

Succes

ik heb het gedaan zo! je duidelijke uitleg heeft mij goed geholpen. dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan