Toetsenbord laptop doet het niet meer na vervanging

• Onderwerp starter Onderwerp starter DebZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DebZ

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Hai,

Nadat mijn dochter vakkundig met een sateprikker de O uit het toetsenbord van een laptop had gesloopt en deze niet meer te vervangen was moesten we dus het hele toetsenbord vervangen. Nou had ik dit al eerder gedaan op een andere soortgelijke laptop dus was het vanzelfsprekend dat ik dit nou ook weer zou doen.

Zo bestelde ik dus het toetsenbord (voor een Acer 5220) en verwijderde de oude en plaatste deze.
Echter bij het aanzetten van de laptop deed het toetsenbord niets meer.
Dus wederom laptop open, oude toetsenbord eraan maar deze deed ook niks meer :(
Dus toen weer de nieuwe erin, laptop aangezet en gedacht misschien even verwijderen bij hardware en opnieuw installeren maar dit was hem ook niet.

Dus laptop wederop opgestart en toen drukte ik op f2 en kwam ik in het setup menu. Eerst drong het nog niet to me door maar niet veel later wel...waarom deed die f2 het wel :confused:
Maar goed, inmiddels van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet aan de praat.
Iemand enig idee?? Baal enorm want dacht dat ik met 37,50 wel klaar zou zijn :(

waar heb je het toetsenbord vandaan?

En je weet zeker dat alle connectoren etc. goed zijn aangesloten?

Grt

Rens

Oh dat van die F2 blijkt toch niet te kloppen helaas. Was gewoon toeval.

Nou zover ik kan zien heb ik alles aangesloten zoals het zat, wat niet veel was overigens..alleen

126280182-0a7cafbe9d1de9a5df963c760037a596.4c349670-full.jpg

Dat platte kabel er voorzichtig uitgehaald toen was het toetsenbord geheel los, en daarna die van het nieuwe toetsenbord erin gedaan.

126281209.jpg

Maar aangezien ze het beide niet meer doen zou ik daar wellicht iets verkeerds in gedaan kunnen hebben :confused: maar wat is dan de vraag want het slechts een kwestie van erin schuiven zeg maar. :(

Laatst bewerkt:
blijkbaar is er inderdaad iets mis gegaan, kan goed zijn dat die kabel die je moet verbinden aan je toetsenbord los ik geraakt van je mobo.

Voor de rest doet je laptop het wel gewoon?

Grt

Rens

Laatst bewerkt door een moderator:
Een apart USB-toetsenbord was ook een oplossing geweest.

kan nog steeds,

maar als je je laptop overal mee naar toe wilt nemen, is een los usb toetsenbord niet echt heel handig. Lijkt mij

Grt

Rens

Laatst bewerkt door een moderator:
Even de bekende weg bewandelen: flatcable ver genoeg in de connector geduwd? Toevallig niet andersom erin gestoken?
Kun je wel in de BIOS komen?

Ik gebruik niet anders. Kan je lekker onderuit zitten. Laptop voor je op een tafeltje. Hetzelfde voor een USB-muis, i.p.v. touchpad.

Ik gebruik niet anders. Kan je lekker onderuit zitten. Laptop voor je op een tafeltje. Hetzelfde voor een USB-muis, i.p.v. touchpad.

Dan is een beetje het principe van de laptop verdwenen ;)
Hij is van mijn dochter, die dacht met een sateprikker en een doekje even alles schoon te maken en wipte er toen de o af.
Zie haar nog niet echt op school komen met laptop en in haar rugtas haar toetsenbord :p
Ik ga morgen nog even alles langs, ik kan helaas nergens in komen, toetsenbord wordt gewoon niet gezien.
Morgen even mijn verstand laten werken, het heeft vandaag kennelijk ergens pauze genomen :o

Opgelost :o de kabel was niet tever doorgeduwd, ik was iets te voorzichtig.
Dus hij doet het weer helemaal!

Thanx voor de antwoorden :D :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan