toetsenbord letters doen het niet of komen dubbel

Status
Niet open voor verdere reacties.

misssandra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Hallllo allemaal!

Ik heb een probllem ! Mijn toetsenbord doet et niet meer zo goed!

de toetsen: p, k, h, w, f, l, backspace toets, en toetsen in combinatie met Shift doen het niet. soms doen ze het helemaal niet, soms doen ze het dubbel, en soms doen ze het oppeens alllemaal tegelijkertijd weer. Dit is vrij irritant.

Wat ik allemaal zelf al heb gedaan om het probleem op te lossen:
- llandinstelling zijn juist
- toetsenbord instellling kloppen
- gescand op virussen

Btw het is een laptop(toshiba a200). Op dit moment heb ik de snoer van netstroom eruit gehaald, en werk ik allleen op de accu. Ik merk wel dat het nu beter gaat! Maar toc niet optimaal. de laptop wwordt wel heell warm...ik weet niet o dit ermee te maen eet?

Weet iemand hhoe ik dit probleem kkan opplossen?

groetjes en allvast bedant!

Hallo Sandra,

Doen al deze toetsen ineens niet meer goed of is het geleidelijk aan begonnen?

Nee et is niet geleidellijk begonnen. Van de ene op de andere dag deden ze et niet meer

Het makkelijkste is een USB-toetsenbord aan te sluiten.

Dan is er wel degelijk een probleem met het toetsenbord, heeft niets met instellingen te maken. Welke type laptop heb je exact?

Dan is er wel degelijk een probleem met het toetsenbord, heeft niets met instellingen te maken. Welke type laptop heb je exact?

Ehh .... even goed lezen, wat dacht je daarvan?
En de link voor evt. vervanging heb ik ook al gegeven (daar vind je ook de prijs voor zo'n ding).

Nee et is niet geleidellijk begonnen. Van de ene op de andere dag deden ze et niet meer

Als je nog geen verdere stappen hebt ondernomen en je bent niet bang, dan zou je mijn oude methode nog eens kunnen proberen. Denk er aan ik ben niet aansprakelijk als het niet goed gaat!.

Je kunt het toetsenbord uit de laptop nemen. Meestal zitten of aan de bovenkant of aan de onderkant twee nokjes die je terug moet duwen. Met een houten spateltje kun je voelen waar die nokjes zijn en dan weg drukken. Het toetsenbord laat zich aan die kant optillen en dan maak je voorzichtig de stekkertjes los. Let even op waar je ze los neemt.

Dan neem je het toetsenbord uit. Vul een emmer met water van ± 60 ° celsius en doe daar één druppel afwasmiddel bij. Dit afwasmiddel is om het water te breken waardoor later de druppels makkelijk loslaten.
Pak het toetsenbord aan een zijde vast en beweeg het een paar keer op en neer in het water. Pak de andere kant beet en beweeg het toetsenbord nogmaals een paar keer op en neer in het water.

Neem het toetsenbord stevig vast en schud driftig het water er af, eventueel nog met een droge serviesdoek druppels afnemen.

Laat het toetsenbord daarna een nacht drogen boven een radiator.

Plaats het toetsenbord weer in de machine en sluit de kabeltjes aan, druk het toetsenbord door totdat de nokjes weer vastklikken.

Zet je machine aan, gaat het goed dan heb je de klus geklaard. Gaat het niet goed dan moet je toch naar een reparatiedienst gaan.

Succes, Jaap

het modelnummer: A200-237.

Dat wat jij net zei, Jaap, die methode is toch om stoff ed te verwijderen? Maar kan er wel na 13 maanden al dusdanig veel stof inzitten, dat het toetsenbord het niet meer doet?

Is dat een witte of een zilveren? Heb ik misschien nog wel, neem maar contact op.

het modelnummer: A200-237.

Dat wat jij net zei, Jaap, die methode is toch om stoff ed te verwijderen? Maar kan er wel na 13 maanden al dusdanig veel stof inzitten, dat het toetsenbord het niet meer doet?

Denk dat er cola of andere drank overheen gegaan is. Stof na 13 maanden kan geen probleem opleveren.

Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan