Toetsenbord monteren na demonteren *schoonmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
In mijn enthousiasme heb ik mijn toetsenbord Dell SK 8135 gedemonteerd. Helaas moesten de twee printplaten ook los om alle plastic delen schoon te maken. Dit ging natuurlijk goed.

Maar het monteren dus niet. Zo zit ik te pielen met de vele schroefjes maar ook de volgorde van printplaten stekker, ijzeren plaat. :(

Heeft iemand enig idee wat de juiste volgorde is...

Bijlagen

• Toetsenbord.JPG
    Toetsenbord.JPG
    51,7 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
De ijzere plaat gaat achterop, dan komen de printplaten, de stekker komt als laatste.

over de schroefjes, maak je niet al te druk als je er een paar mist. Ik houd er meestal ook over :P!

Nee even serieus, je toetsenbord zal sowieso met veel schroeven vast gezet worden, mis je een paar schroeven? kijk dan even goed waar je het beste de andere schroeven kan plaatsen en waar je er 1 kan overslaan.

Laatst bewerkt:
zie foto............ en dan moet hier de ijzeren plaat bovenop *vraagteken*

Zit niet echt lekkerDSC02497.jpgDSC02497.jpg

Ja, Als het goed is zit daar ook een beschermde kant op (of folie tussen) I.V.M kortsluiting.

Denk er zo eens over:

als je de ijzeren plaat tussen de printplaten doet dan maken de printplaten geen contact.
Als je de ijzeren plaat boven de printplaten doet dan kan je met de toets de printplaten niet samendrukken (want dan druk je op ijzer).
en volgens mij (bij de keyboards die ik gemaakt heb kunnen de kabels ook niet voor de printplaten voor dezelfde reden :)

Hoe vind je de foto eruit zien mastermindzh

maw zou hier in deze situatie de ijzeren plaat op moeten passen, vraagteken

Laatst bewerkt:
Begin even opnieuw en volg deze stappen:

Leg de onderkant van het toetsenbord neer zoals hij normaal ligt.
Leg de ijzeren plaat erin
leg de circuit sheets erin in de goede volgorde
Leg het membraam met de zachte puntjes (de drukknopjes) op de circuit sheets.
Bevestig vervolgens de printplaten met kabels.

Bevestig de bovenkant en klaar is pjnijm :D

ofwel, eerst de ijzeren plaat -> dan de circuit sheets -> printplaten met stekkers.
jij hebt nu, ijzeren plaat, stekkers, circuit sheets -> membraan.

maar die ijzeren plaat zie foto past niet op die sheet met printplaten dat is nu het punt en moeten die schroeven alleen geplaatst worden via de iron plate of ook op de sheet vraagteken

Kijk eens heel goed naar mijn nieuwe foto....

Ik denk dat de tweede foto juist is. De printplaten bovenop de ijzeren plaat anders past ie echt niet...

Bijlagen

• DSC02498.jpg
    DSC02498.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 53
  • DSC02500.jpg
    DSC02500.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Op de eerste foto is het membraam nu helemaal onderop gelegd.
Dat klopt dus inderdaad niet.
Zoals je tweede foto is klopt het inderdaad wel, dan komt (voordat je de printplaat op de ijzeren plaat schroeft) het curcuit layout waar de toetsen contact mee moet gaan maken.
Daaroverheen dat witte plastic/rubberachtige membraam, en dan schroef je alles vast.

Het voelt ook gelijk beter op die 2e foto. Schroeven dus alleen op de ijzeren plaat of ook daaronder vraagteken..

ps wat is eigenlijk membraam vraagteken

dit tijdelijk toetsenbord heeft het vraagteken verkeerd zitten ...maar dat terzijde

Het membraam is dat witte rubberachtige ding wat op je circuit komt te liggen ter bescherming van het genoemde circuit en om te zorgen dat je toetsen weer omhoog komen na het indrukken.

Helaas kan ik niet meer inloggen op het Dell System's Expert training programma, anders had ik even een explosietekening gedownload voor je zodat je precies de volgorde kan zien.

Inderdaad jammer maar toch bedankt voor je info. Wat wel lastig ook is waar je wel en niet kunt schroeven. Stikt van de gaatjes...

De volgorde is ECHT niet zo ingewikkeld :D

ik zie dat jij werkt van de boven naar onderkant dus dan gaat het zo:

Het witte membraam (dat met die kleine knopjes) moet als eerste erin, zodat hij tegen de knoppen zit.
Daarna moeten alle 3 de circuit sheets(die dingen met al die lijntjes)
Daarna gaat de ijzeren plaat
en daarna gaan de kabels.
en dan natuurliujk de achterkant :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan