toetsenbord/muis/monitor starten niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

noordeloos

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Berichten
9
Kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn?
Toetsenbord, muis en monitor van de pc van mijn zoon starten niet op bij het opstarten.
De lampjes van zijn toestenbord flikkeren heel even op en daarna stopt het.
Ik vermoed dat de pc wel verder door start maar dat kan ik niet zien.
Het is een compaq en zal nu zo'n 5 jaar oud zijn draait op windows xp.
 
Lijkt op een probleem met de voeding van de pc
 
kan ik dit simpel zelf oplossen pc is een jaar of 5 oud en wordt veel op gegamed.
 
ik heb ooit een extra poort geplaatst een 3.5 geplaatst een brander vervanger en een cd wisselaar vervangen, enig idee of dit in dezelfde orde is?
Ik beken direct dat ik niet eens weet hoe een voeding er uit ziet. Power supply is dat hetzelfde?
Kijk stuk is hij toch al maar ik kan het ook erger maken.
 
ik heb ooit een extra poort geplaatst een 3.5 geplaatst een brander vervanger en een cd wisselaar vervangen, enig idee of dit in dezelfde orde is?
Ik beken direct dat ik niet eens weet hoe een voeding er uit ziet. Power supply is dat hetzelfde?
Kijk stuk is hij toch al maar ik kan het ook erger maken.

Inderdaad de power supply en even voor de goede orde: ik DENK dat dat het probleem is, 100% vaststellen op afstand is natuurlijk moeilijk.

Het vervanegn is simpel:

met 4 schrooefjes aan de achterkant de voeding losmaken, alle draden (zitten met stekkertjes vast) losmaken, voeding verwijderen en dan de omgekeerde volgorde met de nieuwe voeding
 
oke dan zou dat moeten lukken. Ik hang hem even aan mijn spullen en kijk dan wat er gebeurt het zou te simpel zijn dat alle 3 tegelijkertijd er mee stopt.
Hij dnekt ook aan een nieuwe pc maar vreest dat al zijn spellen er mee stoppen vanwege windows 7.
ik ga even sleutelen.
thnkz.
 
ben wat verder

Heb hem nu aan mijn spullen gehangen en constateer het volgende:
Muis/toetsenbor/monitor doen niet mee.
In veilige modus doet alles het wel.
Met malware 5 trjoans weg gehaald, opnieuw op laten starten en weer doen de 3 het niet.
Weer in veilige modus en weer doet alles het wel.
Wat nu?
Duidelijk geen powersupply probleem.
Virus????

ben dus wel online maar hij wil geen windowsupdate doen, dat is op zicht ook vreemd......
 
Laatst bewerkt:
De hele nacht online virussen laten scannen via Bitfinder en heeft 43 geinfecteerde files weg eghaald.
Vanmorgen startte hij gewoon op met alles er op en er aan.
Weten de virusmakers wel dat ze enkel en alleen particulieren echt treffen.
Zucht.......
Hij heeft echt een goede update virusprotectie maar je ziet maar weer.

Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan